Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Monnari planuje powiększenie powierzchni handlowej o 5-10% w 2017 r.

Udostępnij

MON (MONNARI) planuje zwiększenie powierzchni handlowej o 5-10% w 2017 r. w zależności od sytuacji rynkowej, podała spółka.

"W kolejnych okresach, zarząd spółki planuje kontynuować realizowaną strategię rozwoju w oparciu o markę Monnari, skierowaną do kobiet +30 ceniących sobie elegancję połączoną z modowym smakiem, której kolekcje są sprzedawane na terenie Polski w salonach zlokalizowanych w centrach handlowych. W bieżącym roku, planowane jest zwiększenie powierzchni handlowej, w zależności od sytuacji rynkowej, od 5% do 10% obecnie posiadanej powierzchni" - czytamy w komunikacie.

Powierzchnia handlowa Grupy na 31 stycznia br. wyniosła 30,8 tys. m2 wobec 27 tys. m2 na koniec stycznia 2016 r. co stanowi wzrost o 14%. Na koniec bieżącego okresu Grupa posiadała 159 salonów, a na koniec stycznia 2016 r. pracowało 148 salonów. W ciągu stycznia b.r., z uwagi na wygaśnięcie umów, zostały zamknięte 4 salony. Przy czym, 3 z powyższych salonów będą powiększone i uruchomione w lutym i marcu b.r., podano także.

W styczniu 2017 r. Monnari odnotowało wzrost przychodów ze sprzedaży towarów do poziomu 19,8 mln zł, co stanowi wzrost o 6,45 %, z osiągniętych 18,6 mln zł w styczniu 2016 r.

"Tradycyjnie początek roku, to okres wyprzedaży towaru, co bezpośrednio wpływa na poziom całkowitej wartości przychodów. Warto podkreślić, że sprzedaż w ujęciu ilości sztuk wzrosła proporcjonalnie do wzrostu powierzchni. W opinii zarządu, na poziom sprzedaży ma też wpływ dłuższy okres dojrzewania nowych miejsc sprzedażowych – powyżej roku" - skomentowano w komunikacie.

Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 228 mln zł w 2016 r. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus