Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

4 pytania do: Piotra Surmackiego z Fachowcy.pl Ventures SA

Piotr Surmacki, Prezes Zarządu Fachowcy.pl Ventures SA
Piotr Surmacki, Prezes Zarządu Fachowcy.pl Ventures SA
Udostępnij

Biznesradar (BR): Z jakich osiągnięć spółki są Państwo szczególnie zadowoleni po 2015 roku?

Piotr Surmacki (PS): Spółka oferuje usługi kompleksowej obecności małych i średnich firm w Internecie: od domeny internetowej poprzez stronę www uszytą na miarę, wszystkie niezbędne narzędzia analityczne i narzędzia kontaktu klienta z firmą takie jak live chat, czy wirtualny numer telefonu. W 2015 roku spółka rozbudowała struktury sprzedażowe, które pokazały bardzo wymierne efekty w postaci pozyskania prawie tysiąca nowych klientów. Oczywiście to wszystko nie wydarzyłoby się bez technologii wspierającej całość tego procesu, więc nie są to tylko ludzie i procesy ale także unikalne kompetencje technologiczne. Ubiegły rok był również ważnym dlatego, że stworzyliśmy solidny fundament do osiągnięcia progu rentowności w tym roku. Nasze sukcesy zostały docenione również za oceanem – w kolebce biznesów technologicznych. Jako jedyna firma z Polski zostaliśmy zaproszeni do Nowego Jorku przez prestiżowe wydawnictwo TheNextWeb na konferencję dla inwestorów amerykańskich. Grono firm, które mogło się zaprezentować było dość wąskie – 24 spółki z całego świata.

BR: Co w ubiegłym roku nie wyszło?

PS: Ponieważ dynamicznie udało się ruszyć ze sprzedażą nie do końca nadążyliśmy z produkcją. Na koniec roku zaczęliśmy mieć opóźnienia w dostarczaniu usług do naszych klientów. Jednak dość szybko uzupełniliśmy braki. Od stycznia wzmocniliśmy zespół produkcyjny na poziomie managerskim, a w międzyczasie cały czas usprawnialiśmy narzędzia i procesy wspierające produkcję. Obecnie nie mamy już problemów z terminowością.

BR: Jakie kluczowe zmiany zajdą w otoczeniu spółki w 2016 roku?

PS: Google cały czas usprawnia swoje algorytmy i coraz większe znaczenie będą miały legalne działania związane z budową obecności firmy w Internecie - dokładnie takie jakie oferujemy dla naszych klientów. Liczymy na to, że tak jak w 2015 roku zostaną z rynku wyeliminowane kolejne firmy, które świadczą usługi nielegalnego pozycjonowania stron internetowych. Dzięki temu strony internetowe naszych Klientów będą awansować w pozycjach Google. Dodatkowo, z roku na rok rośnie świadomość małych i średnich przedsiębiorców dotycząca znaczenia efektywnej obecności w Internecie. To są czynniki sprzyjające rozwojowi naszego biznesu.

BR: Jakie cele lub wyzwania biznesowe stawiacie sobie na 2016 rok?

PS: Dalej zwiększamy sprzedaż i znacząco wzmacniamy produkcję, żeby jakość naszej usługi była na najwyższym poziomie. Liczymy, że możemy w tym roku nawet podwoić liczbę klientów. Oczywiście także dalej budujemy naszą technologię i narzędzia wspomagające pozyskanie zleceń dla firm - tu w szczególności dalej rozwijamy naszą platformę WAY2TRAFFIC, która pozwala optymalizować kampanie reklamowe z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji.

Generalnie w Polsce jest ok. 200 tys. podmiotów potencjalnie zainteresowanych naszą usługą – są to małe i średnie firmy usługowe. Jest to szacunek w oparciu o liczby klientów i średnią wartość jednego klienta, która była w katalogach internetowych - firm płacących średnio 2.400 zł było w tych katalogach ok 200 tys. - to jest nasz rynek docelowy. W tym momencie nie mamy bezpośredniej konkurencji dlatego liczymy na uzyskanie poziomu 20% tego rynku w ciągu 4 lat.