AGO (AGORA) spodziewa się, że nowe otwarcie strategiczne nastąpi w 2018 r., kiedy kończy się dotychczasowa perspektywa celów strategicznych, poinformował członek zarządu Grzegorz Kossakowski. Grupa jest otwarta na akwizycje, ale priorytetem jest rozwój organiczny.

"Nowe otwarcie jest kwestią 2018 roku. Chcemy bardzo mocno się rozwijać. Organicznie - stawiając na poprawę rentowności, zwłaszcza, że mamy tu sukcesy. Jesteśmy otwarci na akwizycje, ale tu zasadniczą kwestią są istniejące na rynku potencjale cele" - powiedział Kossakowski podczas konferencji prasowej. 

Zaznaczył, że ewentualne akwizycje miałyby albo "przesunąć strategicznie" Grupę, albo wzmocnić pozycję w segmentach, gdzie ma już utrwaloną pozycję. Według słów Kossakowskiego, rynek jest skonsolidowany i jeśli się pojawiają okazje, to z reguły "są małe". W efekcie priorytetem grupy jest rozwój organiczny. 

Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej - oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.