Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

BZ WBK stawia na podejście sektorowe w biznesie korporacyjnym

Udostępnij

BZW (BZWBK) po dwóch latach koncentracji na handlu zagranicznym oraz segmencie food&agri, wprowadza podejście sektorowe do bankowości biznesowej i korporacyjnej, poinformował członek zarządu Michael McCarthy.

"Nasza strategia 'Bank pierwszego wyboru dla polskich korporacji' w pierwszej fazie realizacji przyniosła bardzo dobre efekty. Program Rozwoju Eksportu i wyniki w sektorze food&agri potwierdziły nam, że strategia biznesu korporacyjnego jest właściwa. Zawsze układaliśmy współpracę z klientami na bazie wiedzy i rozumienia specyfiki ich branż, ale teraz nadajemy temu konkretny wyraz w organizacji biznesu" - powiedział McCarthy, cytowany w komunikacie. 

Bank podał, że skoncentruje się w pierwszej kolejności na kilku wybranych sektorach, wykorzystując zacieśniające się zależności pomiędzy podmiotami funkcjonującymi na różnych etapach łańcucha produkcji. Przygotowania do wdrożenia nowego podejścia są na ostatnim etapie: za chwilę zakończy się budowanie zespołów, pojawią się narzędzia dla doradców. Dodatkowo zaplanowano działania promocyjne i relacyjne, w tym raporty sektorowe, współpracę partnerską z izbami branżowymi i merytoryczne uczestnictwo w konferencjach.

Strategia food&agri polegała na przebudowaniu oferty produktowej, inwestycjach w kompetencje doradców i ich przygotowanie do obsługi rolników i przetwórców oraz budowaniu wsparcia pozafinansowego w postaci dostarczenia specjalistycznej wiedzy. W efekcie w 2016 r. BZ WBK zdobył prawie 3 000 nowych klientów food&agri i odnotował 14-proc. wzrost portfela kredytowego klientów z sektora.

"Pozycję na rynku korporacyjnym umacniamy w szybkim tempie. W wielu obszarach biznesu znacząco przekroczyliśmy 15-procentowy udział rynkowy, który postawiliśmy sobie za cel dwa lata temu; w kilku jesteśmy bardzo blisko. Oczywiście cały czas mamy sporo do zrobienia. Kluczowe jest jednak, że świetne wyniki osiągnęliśmy w dwóch obszarach, które uznaliśmy za strategiczne: w finansowaniu handlu zagranicznego i w sektorze rolno-spożywczym" - powiedział członek zarządu.

McCarthy podał, iż bank szacuje, że jego aktualny udział w rynku korporacyjnym wynosi 11,5% Podkreślił też, że biznes korporacyjny rośnie konsekwentnie i solidnie - w ub. roku  odnotowano wzrost przychodów o 8% r/r w obsłudze trade finance, w tym dla akredytyw o 35% r/r; saldo depozytów wzrosło o 9% r/r,a dynamika kredytów pracujących wzrosła do poziomu +5% r/r.

Bank podkreślił, że inwestycjom w dalsze wspieranie eksportu i wdrażaniu podejścia sektorowego nadal będzie towarzyszyć rozwój platformy internetowej iBiznes24 oraz bankowości mobilnej iBiznes24 mobile.

"Już teraz mamy najlepszy moduł trade finance; cały czas uzupełniamy kolejne funkcjonalności. Skupiamy się tylko na tym, co użyteczne i naprawdę ważne dla działów księgowych, departamentów finansowych i najwyższej kadry zarządzającej. Sądzę, że łącząc tak skonstruowaną bankowość internetową i mobilną z podejściem sektorowym i wsparciem handlu zagranicznego jesteśmy na bardzo dobrej drodze do realizacji celu - zdobycia pozycji najlepszego banku biznesowego w Polsce" - podsumował McCarthy.

Bank Zachodni WBK należy do czołówki banków uniwersalnych w Polsce. Jego akcje są notowane na warszawskiej GPW. Jego głównym akcjonariuszem jest hiszpański Santander, pierwszy bank w strefie euro i 11. na świecie pod względem kapitalizacji.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus