Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Columbus Energy chce pozyskać 5 mln zł z publicznej emisji obligacji

Udostępnij

Columbus Energy rozpoczął dziś swoją pierwszą publiczną ofertę obligacji o wartości do 5 mln zł, poinformował prezes Dawid Zieliński. Celem emisji jest sfinansowanie montażu ok. 400 instalacji fotowoltaicznych w ramach programu abonamentowego.

Columbus Energy oferuje 2-letnie obligacje serii B z oprocentowaniem stałym wynoszącym 9,2% w skali roku. Zapisy przyjmowane są od 1 tys. zł. Obligacje będą zabezpieczone. Spółka deklaruje zamiar ich wprowadzenia do obrotu na Catalyst. 

Inwestorzy mogą składać zapisy do 28 marca 2017. Przyjmują je Polski Dom Maklerski, Millennium Dom Maklerski oraz Dom Maklerski Capital Partners.

"Nasz produkt jest pierwszym tego typu na rynku. Zamiast kosztownej inwestycji w instalację paneli słonecznych, klient płaci jedynie abonament. Dzięki temu już od początku na rachunkach za energię elektryczną można zaoszczędzić miesięcznie ok. 150 zł. Nasz 'Abonament na słońce' to miesięczny koszt tylko 119 zł. Rynek został też zauważony przez gigantów, m.in. przez Innogy (dawniej RWE), którzy niedawno przedstawili swoje oferty" – powiedział Zieliński podczas spotkania z inwestorami.

Oferta Columbus Energy zakłada nie tylko dostarczenie i montaż instalacji, obejmuje też jej sfinansowanie. Klient podpisuje umowę na okres 15 lat. Dzięki podpisanej w marcu 2017 r. umowie o współpracy z Nest Bankiem zostało zapewnione finansowanie dla klientów. 

Nest Bank zobowiązał się do przekazywania na rachunek spółki środków finansowych wynikających z umów podpisanych z klientami przez Columbus Energy. Umowa zawarta została na czas nieoznaczony. Dzięki temu Columbus Energy będzie w stanie zrealizować większą liczbę montaży, co jednoznacznie przełoży się na szybszy rozwój spółki, zaznaczyli przedstawiciele spółki.

"Nie ukrywamy, że finansowanie z obligacji ułatwi nam realizację strategii i proces dalszego wzmacniania pozycji rynkowej, co jednoznacznie wpłynie na wzrost wartości spółki" - stwierdził prezes spółki. 

Głównym celem dla Columbus Energy jest ugruntowanie pozycji lidera na rynku mikroinstalacji fotowoltaicznych w Polsce. Jak wskazał zarząd spółki, rok 2016 był przełomowy dla sektora odnawialnych źródeł energii. Rynek ustabilizował się dzięki przyjęciu nowego prawa. Doświadczenie z innych krajów o podobnym nasłonecznieniu, jak Niemcy czy Wielka Brytania pozwala - w ocenie firmy - patrzeć z optymizmem na popyt ze strony gospodarstw domowych. 

Spółka powołuje się na badania CBOS (pt. „Polacy o oszczędzaniu energii i energetyce obywatelskiej", marzec 2016), według których 1 mln właścicieli domów jest zainteresowanych inwestycją w odnawialne źródła energii wciągu najbliższych 2-3 lat.

Spółka w 2016 r. wypracowała zysk netto na poziomie jednostkowym ponad 220 tys. zł. Przychody netto ze sprzedaży sięgnęły 8,5 mln zł. 

W grudniu 2016 r. Columbus Energy zaktualizował swoją strategię rozwoju na lata 2016-2020 oraz przedstawił nowe prognozy finansowe. Do końca 2020 r. spółka planuje zrealizować łącznie 34 000 montaży instalacji fotowoltaicznych i osiągnąć 70 mln zł zysku netto w 2020 r. rozszerzy również swoją ofertę dla klientów indywidualnych o nowy produkt - „Termomodernizacja wraz z finansowaniem".

Columbus Energy jest liderem w obszarze pozyskiwania energii ze słońca. Spółka jest notowana na rynku NewConnect i władze zapowiadają, że planuje do końca 2017 roku przenieść notowania na podstawowy parkiet GPW.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus