Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Spółka Comarchu otrzymała wezwanie od Pekao do zapłaty 100 mln zł

Udostępnij

CA Consulting, spółka zależna Comarchu, otrzymała wezwanie do zapłaty od PEO (PEKAO) kwoty 100 mln zł wynikającej z nienależytego wykonywania umowy Kompleksowej Obsługi Eksploatacyjnej Systemu CIB Comarch Internet Banking, podał CMR (COMARCH). Spółka uważa, że wezwanie nie znajduje uzasadnienia ani oparcia w postanowieniach umowy między stronami.

"Zgodnie z pismem banku, nienależyte wykonywanie umowy ma polegać na niedotrzymywaniu przez CA Consulting parametrów SLA świadczonej usługi" - czytamy w komunikacie.

W ocenie Comarchu, wezwanie skierowane do CA Consulting nie znajduje uzasadnienia ani oparcia w postanowieniach umowy z 2005 roku. Według spółki, przekroczenie parametrów SLA wynika z przyczyn leżących po stronie banku, za które CA Consulting nie ponosi odpowiedzialności, w tym w szczególności z faktu, iż wolumen transakcji przetwarzanych przez system wielokrotnie przekroczył określone w zawartej umowie założenia projektowe, jak również z faktu braku wystarczających inwestycji banku w modernizację infrastruktury niezbędnej do funkcjonowania systemu CIB w ciągu ostatnich dziewięciu lat, stwierdzono w komunikacie.

"Obecnie funkcjonująca infrastruktura w znacznym zakresie pochodzi z roku 2008, dysponuje taką samą mocą obliczeniową, jak w owym czasie, co obecnie dalece nie wystarcza do obsługi systemu. Spółka CA Consulting wielokrotnie informowała bank o tym fakcie, w tym także w formie pisemnej, zgłaszając konieczność wykonania prac rewitalizacyjnych i modernizacyjnych, mających na celu zwiększenie pierwotnych założeń wydajnościowych, a także wykonania prac dostosowujących system do ilości procesowanych w nim transakcji, m.in. w piśmie ze stycznia 2017 od zarządu Comarch do zarządu Pekao oraz zarządu CA Consulting do dyrekcji Pekao S.A." - czytamy dalej.

Zgodnie z postanowieniami umowy całkowity limit odpowiedzialności CA Consulting w danym roku kalendarzowym nie przekroczy 100% wynagrodzenia z tytułu świadczenia usług określonych w umowie otrzymanego przez CA Consulting w danym roku kalendarzowym, zaś kwota wezwania kilkudziesięciokrotnie przekracza ten limit i w żaden sposób nie jest uzasadniona w przesłanym wezwaniu, podano również.

"CA Consulting podejmie niezbędne kroki prawne, mające na celu potwierdzenie niezasadności roszczenia zgłoszonego przez bank, a także będzie dochodził roszczeń za naruszenie dobrego imienia spółki. CA Consulting informuje również, że nadal świadczy na bieżąco usługi w ramach umowy zawartej z bankiem. W ocenie zarządu Comarch, zaistniała sytuacja nie będzie miała istotnego wpływu na działalność operacyjną i sytuację finansową Grupy Comarch" - podsumowano w informacji.

Comarch S.A. specjalizuje się w projektowaniu, wdrażaniu oraz integracji zaawansowanych systemów informatycznych, narzędzi programistycznych, narzędzi i infrastruktur sieciowych. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r. Jej skonsolidowane przychody wyniosły 1,11 mld zł w 2016 r. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus