Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa Dino ma zabezpieczone 350 lokalizacji pod przyszłe otwarcia sklepów

Udostępnij

DNP (DINOPL) ma zabezpieczone 350 lokalizacji pod przyszłe otwarcia sklepów, poinformował prezes Szymon Piduch.

"Chcemy utrzymać dynamiczne tempo jako jedna z najszybciej rosnących sieci. Mamy zabezpieczonych 350 lokalizacji pod przyszłe otwarcia w umowach przedwstępnych. Zakładamy zagęszczanie sieci w zachodniej Polsce i stopniowe wyjście na wschodnią część kraju" - powiedział Piduch dziennikarzom podczas debiutu spółki na GPW. 

Na koniec 2016 r. sieć Dino liczyły 628 supermarketów proximity wobec 511 rok wcześniej i 410 na koniec 2014 r.

Prezes przypomniał, że plan uwzględnia zwiększenie sieci do 1200 sklepów Dino do końca 2020 r. Przekłada się to na otwieranie średnio 140-145 sklepów rocznie. Rozwój sieci ma być finansowany środkami własnymi i kredytami. Pytany o wejście do Warszawy, Piduch wskazał, że póki co sieć rozwija się na obrzeżach dużych miast.

Według jego słów, obecne 3 centra dystrybucyjne zabezpieczają obsługę 900-1 000 punktów Dino. Kolejne centrum miałoby być realizowane w momencie osiągnięcia przez sieć ok. 900 lokalizacji. Takie centrum dystrybucyjne miałoby obsługiwać kolejne średnio 300-400 lokalizacji.

Z kolei zakład produkcyjny grupy jest w trakcie rozbudowy i jest gotowy do obsługi ok.1 000 punktów Dino. Realizacja nowego zakładu produkcyjnego mogłaby rozpocząć się ok. roku 2019. 

Dino to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce. Na koniec 2016 r. sieć Dino liczyła 628 supermarketów proximity wobec 511 rok wcześniej i 410 na koniec 2014 r. Sklepy sieci zlokalizowane są głównie w zachodniej części Polski, w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach dogodnych dla klientów.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus