Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

QubicGames pozyskał 4,2 mln zł z oferty publicznej

Udostępnij

QubicGames przydzieliła łącznie 2,1 mln szt. akcji serii C w ramach przeprowadzonej oferty publicznej i pozyskała z niej środki w wysokości 4,2 mln zł. Spółka planuje zadebiutować na rynku NewConnect do końca II kw. 2016 r., podano w komunikacie.

"Oferta publiczna akcji serii C obejmowała łącznie 2,5 mln szt. akcji: 500 tys. akcji w transzy małych inwestorów oraz 2 mln akcji w transzy dużych inwestorów. Spółka przydzieliła wszystkie oferowane akcje w transzy małych inwestorów, a poziom redukcji zapisów wyniósł 64,53%. Natomiast w transzy dużych inwestorów przydzielonych zostało 1,6 mln akcji. Cena emisyjna akcji serii C wynosiła 2,00 zł" – czytamy w komunikacie.

Oferującym był DM BOŚ. Środki pozyskane przez QubicGames zostaną przeznaczone na produkcję nowych gier oraz na ich promocję. Spółka planuje również rozwijać portal B2B AdoptMyGame oraz Program Independers.

"Jesteśmy zadowoleni z wartości emisji oraz zainteresowania, jakim cieszyły się akcje QubicGames. Sumarycznie zapisy na obie transze akcji przekroczyły liczbę 3 mln akcji. Środki pozyskane z emisji umożliwią nam realizację kluczowych projektów spółki - produkcję dwóch gier wieloplatformowych, w tym najważniejszej produkcji w tym roku - 'Robonauts', produkcję gier mobilnych, promocję i wydawanie gier, komercjalizację portalu AdoptMyGame oraz uruchomienie programu Independers. Dzięki środkom z emisji spółka podtrzyma dynamiczny rozwój zespołu, co umożliwi w perspektywie roku stworzenie trzech niezależnych zespołów produkcyjnych" – skomentował prezes Jakub Pieczykolan, cytowany w komunikacie.

QubicGames to studio deweloperskie, które zostało założone w 2004 r. i wyprodukowało już łącznie ponad 20-ścia gier wideo. Od 2014 r. zajmuje się również produkcjami na platformy iOS/Android, Sony PS4 i PS Vita, a także komputery PC/Mac.

W 2016 r. miała miejsce ogólnoświatowa premiera dystrybuowanej w modelu Free2Play gry "Geki Yaba Runner", która została wyprodukowana przez QubicGames i jest przeznaczona na urządzenia z systemem iOS/Android. Została ona wydana przez globalny podmiot o uznanej marce - Chillingo.

Spółka zajmuje się obecnie produkcją gry "Robonauts", a jej premierę przewidziano na IV kw. 2016 r. W 2016 r. ma również nastąpić debiut gry "Air Race Speed" na konsolę PS Vita w modelu Premium oraz urządzenia z systemem iOS/Android w modelu Free2Play. 

W latach 2012-2014 emitent realizował wspólnie z Politechniką Warszawską oraz przy wsparciu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju projekt wieloplatformowego silnika C-Way Engine. Budżet tego przedsięwzięcia wynosił łącznie 2 mln zł. C-Way Engine to wieloplatformowy silnik do tworzenia i portowania gier 2D oraz 2.5D.

Strategia rozwoju QubicGames przewiduje tworzenie gier opartych na własnym IP, które będą produkowane przez trzy niezależne 6-10 osobowe zespoły. Spółka chce corocznie wprowadzać na rynek przynajmniej jedną dużą produkcję na nowym IP. Spółka będzie także chciała wzmocnić swój potencjał wydawniczy poprzez zacieśnienie współpracy z azjatyckimi partnerami oraz otwarcie biura sprzedażowego w Kalifornii. Ważną rolę w rozwoju QubicGames ma też odgrywać Program Independers, którego istotą będzie wsparcie 2-4 niezależnych produkcji w latach 2016-2017 w zamian za uzyskanie statusu wydawcy na wybrane platformy. W dłuższym horyzoncie czasowym spółka nie wyklucza przekształcenia tej działalności w mikro fundusz wspierający najlepsze niezależne produkcje z Polski, a także z regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

Jednym z akcjonariuszy QubicGames jest notowany na rynku NewConnect fundusz kapitałowy - Erne Ventures. W sierpniu 2015 r. fundusz zainwestował w QubicGames środki, które pozwoliły na zwiększenie potencjału dystrybucji gry „Geki Yaba Runner" oraz rozpoczęcie realizacji gry "Robonauts". QubicGames to spółka zajmująca się produkcją gier przeznaczonych na konsole oraz gier mobilnych.