Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

mBank chce przeznaczać min. 50% zysku na dywidendę do 2020 r.

Udostępnij

MBK (MBANK) planuje przeznaczać co najmniej 50% rocznego zysku na wypłatę dywidendy, wynika ze strategii na lata 2016-2020 pod nazwą "mobilny bank". Strategicznym celem mBanku jest pozostanie w gronie czołowych banków w Polsce pod względem kluczowych miar finansowych.

"Wyznaczając swoje cele finansowe na lata 2016-20 mBank przyjął ambitne założenia dotyczące przede wszystkim efektywności kosztowej oraz rentowności aktywów i kapitału. Ponadto intencją mBanku jest coroczna wypłata dywidendy w wysokości co najmniej 50% zysku, o ile będzie to zgodne z oczekiwaniami Komisji Nadzoru Finansowego w tym zakresie, jak również wzmacnianie bezpieczeństwa finansowania działalności" - czytamy w raporcie.

Bank podał, że w sytuacji dynamicznej ewolucji otoczenia biznesowego, regulacyjnego i technologicznego rzetelne formułowanie celów finansowych w horyzoncie pięcioletnim stanowi istotne wyzwanie.

"mBank, wykorzystując swoje główne mocne strony, był w przeszłości w stanie generować lepsze niż konkurencja wyniki finansowe. Strategicznym celem mBanku jest pozostanie w gronie czołowych banków w Polsce pod względem kluczowych miar finansowych" - czytamy dalej.

mBank chce być rokrocznie w pierwszej trójce banków pod względem wskaźnika koszty do dochodów (C/I), być w gronie najbardziej rentownych banków giełdowych w Polsce, przy założeniu ROE, uwzględniającego wypłatę dywidendy, a także w gronie trzech banków giełdowych z najwyższym zwrotem z aktywów.

Bank chce utrzymać zdolność wypłaty dywidendy pod względem wskaźnika CET 1 i rokrocznie utrzymywać wskaźnik minimum 1,5 pkt proc. powyżej wymogu kapitałowego.

Celem jest także utrzymywanie wskaźnika depozytów do kredytów (L/D) na poziomie co najwyżej nieznacznie przekraczającym 100% rokrocznie.

mBank podkreślił, że koncentracja na efektywności wspiera rentowność mBanku w czasach, w których stopy zwrotu w bankowości w Polsce są pod coraz większą presją.

"Rozwój biznesu w odniesieniu do rodzajów aktywów, ich zapadalności i źródeł finansowania, oraz koncentracja aktywności biznesowej (wokół grup produktów, segmentów klientowskich, decyzji o obecności na rynkach zagranicznych) będą realizowane przy uwzględnieniu zasad optymalnej efektywności kosztowej i cyfryzacji procesów, efektywnej alokacji kapitału i stabilnego finansowania" - czytamy także.

Strategia zakłada również, że mBank będzie umiejętnie budował światowej klasy, "myślącą klientem banku" organizację IT, co stanie się źródłem jego przewagi konkurencyjnej.

Ambicją mBanku jest być synonimem bankowości mobilnej, przy czym priorytetami będą: wygoda, użyteczność i prostota z punktu widzenia klienta, podano także.

Wskaźnik kosztów do dochodów mBanku wyniósł 43,9% w I półr. 2016 r. wobec 46,7% przed rokiem. 

Wskaźnik kredytów do depozytów L/D sięgnął 94,7% na koniec czerwca br. 

ROE brutto wyniosło 14,9% wobec 15,7% na koniec I półrocza 2015 roku, zaś ROE netto sięgnęło 11,5% w porównaniu z 12,3% rok wcześniej.

Łączny współczynnik kapitałowy wyniósł 18,3%, zaś współczynnik kapitału podstawowego Tier 1 był równy 15,6% na koniec czerwca 2016 r.

mBank (dawniej BRE Bank) należy do czołówki uniwersalnych banków komercyjnych w Polsce. Strategicznym akcjonariuszem mBanku jest niemiecki Commerzbank. Bank jest notowany na GPW w 1992 roku. Aktywa razem banku wyniosły 117,98 mld zł na koniec 2014 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus