Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sygnity ma nowe kierunki rozwoju, oczekuje m.in. wzrostu marżowości

Udostępnij

SGN (SYGNITY) opracowało strategiczne kierunki rozwoju i oczekuje poprawy marżowości tradycyjnego biznesu, planuje też rozszerzenie oferty produktowej, wejście w nowe branże na rynku polskim oraz rozwój na rynkach zagranicznych, poinformował prezes Jan Maciejewicz. Backlog na czwarty kwartał roku obrotowego wynosi 94,4 mln zł i jest porównywalny r/r.

"Wyniki finansowe Grupy Sygnity za trzy kwartały odzwierciedlają trudną sytuację rynku, na którym funkcjonujemy. Grupa ma duży potencjał w postaci wykwalifikowanej kadry ponad 1000 specjalistów. Aby w pełni go wykorzystać, opracowaliśmy strategiczne kierunki rozwoju, zgodnie z którymi już działamy. Oczekiwanym efektem będzie z jednej strony poprawa marżowości tradycyjnego biznesu i rozszerzenie naszej oferty produktowej, a z drugiej strony - wejście w nowe branże na rynku polskim oraz rozwój na rynkach zagranicznych" - powiedział Maciejewicz, cytowany w komunikacie.

W tradycyjnym biznesie, czyli segmentach bankowo-finansowym, public oraz utilities, Grupa koncentrować się będzie na organicznym rozwoju biznesu, z naciskiem na poprawę marżowości. Ponadto Sygnity chce wejść na perspektywiczne krajowe rynki IT, w których dotychczas była obecna w niewielkim stopniu, tj. do branży telekomunikacyjnej, farmaceutycznej, przemysłowej, logistycznej oraz na rynek handlu detalicznego, podano również.

"Trzeci kwartał roku obrotowego 2015/2016 pokazał, że Grupa jest w stanie osiągać zadowalającą marżowość swojego biznesu dzięki konsekwentnej dyscyplinie kosztowej. Pojawienie się na perspektywicznych rynkach pozwoli nam na utrzymywanie generowanych marż na satysfakcjonujących, wysokich poziomach. Ponadto wejście w nowe obszary oznacza, że obecni będziemy na ok. 2/3 polskiego rynku IT" - podkreślił prezes Sygnity.

Kolejnym elementem planu rozwoju są alianse strategiczne/przejęcia. Sygnity planuje aktywnie poszukiwać możliwości współpracy z interesującymi podmiotami posiadającymi portfolio produktów dopełniających ofertę Sygnity lub pozwalających na poszerzenie udziału w rynku.

"Chcemy dynamicznie rozwijać portfolio produktów i usług Grupy zarówno poprzez wewnętrzne inwestycje, jak i poprzez akwizycje gotowych rozwiązań w  perspektywicznych, rentownych obszarach" - zadeklarował Maciejewicz.

Trzecim strategicznym kierunkiem jest ekspansja zagraniczna. Sygnity jest już obecne na rynku amerykańskim poprzez Sygnity International. "Rozwinięte rynki zagraniczne, w tym amerykański, na którym już z powodzeniem konkurujemy z lokalnymi graczami, charakteryzują się możliwością osiągania wysokich marż. Najlepszym dowodem na to są dobre wyniki operacyjne Sygnity International osiągane od 2015 roku na rynku USA. W najbliższym czasie będziemy koncentrować się na rozbudowie kompetencji sprzedażowych w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej" - wskazał Maciejewicz.

"Objąłem kierownictwo spółki w wymagającym okresie dla całej branży IT. Duże prowadzone aktualnie przez Sygnity projekty angażują znaczny kapitał obrotowy, a zaplanowane nowe kontrakty, które mogłyby w widoczny sposób zwiększyć poziom przychodów, nie zmaterializowały się w stopniu, w jakim byśmy tego oczekiwali. Warto jednak podkreślić, że strategiczne kierunki rozwoju, zdefiniowane przez zarząd i zaakceptowane przez radę nadzorczą, są ambitne, ale jednocześnie realistyczne i oparte na istniejących już w naszej Grupie zasobach" - podsumował prezes Sygnity.

Sygnity to producent oprogramowania, zajmujący się tworzeniem zaawansowanych systemów informatycznych dla firm oraz świadczeniem usług IT. W roku finansowym 2014/2015 (1 października 2014 - 30 września 2015) skonsolidowane przychody spółki wyniosły 429,3 mln zł.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus