Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

CDRL chce skupić się na rozwoju sieci franczyzowej w UE i e-commerce w 2017 r.

Udostępnij

CDL (CDRL) planuje skoncentrować się na rozwoju sieci franczyzowej w krajach Unii Europejskiej, zwłaszcza w Europie Środkowo-Wschodniej oraz e-commerce w 2017 r., poinformował ISBnews/ISBhandel wiceprezes spółki Tomasz Przybyła. CDRL nie wyklucza wejścia na nowe rynki w przyszłym roku. Na polskim rynku planuje zainwestować w czwartą halę magazynową. 

"W 2017 r. nie zakładamy już rozwoju sklepów w Polsce, oprócz sezonowych, zlokalizowanych w miejscowościach turystycznych, których w przyszłym roku powinno być dwukrotnie więcej - około 20 - nad morzem i w górach. W Polsce planujemy w IV kw. br. oddać do użytkowania trzecią halę magazynową, a w kolejnych latach wybudować czwartą. Tegoroczne inwestycje pochłonęły 6,6 mln zł z zakładanych 12 mln zł. Natomiast będziemy rozwijać sieć franczyzową w krajach Unii Europejskiej, zwłaszcza w Europie Środkowo-Wschodniej. Prowadzimy cały czas rozmowy i będziemy wchodzić także na nowe rynki. Właśnie uruchomiliśmy kilka sklepów shop in shop w Kazachstanie" - powiedział ISBnews/ISBhandel Przybyła.

Podkreślił także, że głównym celem w 2017 r. będzie rozwój sklepów internetowych. Sklep www ma 6 wersji językowych: polski, angielski, słowacki, niemiecki, czeski i austriacki.

"Otworzyliśmy już kilka sklepów internetowych, teraz musimy popracować nad optymalizacją stron, nad marketingiem, działaniami na stronach społecznościowych, tak aby wygenerować odwiedzalność. Będzie to wymagało dużo pracy, ale już widzimy pozytywny odzew, w Czechach po miesiącu sierpniu wygenerowaliśmy 100 tys. zł. obrotu brutto i mam nadzieję, że w pozostałych krajach będziemy zwiększali obroty. W 2017 r. zakładamy głównie rozwój e-commerce" - dodał Przybyła.

Na koniec I poł. 2016 r. CDRL miał 471 sklepów, w tym w Polsce 246 (144 i 10 nadmorskich franczyzowych, 92 własne), w Europie 131 (54 franczyzowe, 76 shop in shop oraz 1 własny), poza UE 94 (29 monobrandowych i 65 shop in shop).

Na koniec 2016 r. CDRL planuje mieć w Polsce 248 sklepów, w tym 152 franczyzowe i 96 własnych, w Europie 140 (franczyza - 60, shop in shop - 78 i 2 własne), poza UE 32 - monobrandowe i 54 shop in shop, razem 106; w sumie będzie 494 sklepów.

CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w październiku 2014 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus