System CRM składa się z wielu narzędzi, które pozwalają dobrze zorganizować pracę oraz kontakty z klientami. Zastosowanie takiego rozwiązania zapewnia wygodny dostęp do niezbędnych danych i kontrolę nad procesami sprzedażowymi. Umożliwia także badanie efektywności działań i bardziej precyzyjne planowanie działań marketingowych. Dowiedz się, czym dokładnie jest CRM i jakie ma możliwości.  

Co znaczy skrót CRM? Kluczowe funkcje i założenia systemu

CRM to skrót od pojęcia Customer Relationship Management, które oznacza zarządzanie relacjami z klientami i jest postrzegane jako filozofia biznesowa koncentrująca się na kliencie. Oprogramowanie CRM składa się z wielu narzędzi pozwalających wygodnie zarządzać kontaktami z klientami, dzięki czemu możliwe jest lepsze zrozumienie każdego kontrahenta oraz budowanie z nim stabilnych relacji opartych na lojalności.

Zaawansowane systemy CRM składają się z modułów dostosowanych do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Wśród podstawowych funkcjonalności jest zarządzanie danymi klientów, w ramach której można tworzyć rozbudowane kartoteki danych.

Bardzo istotną opcją jest gromadzenie historii komunikacji z kontrahentami, co umożliwia zapisywanie wszystkich kontaktów podejmowanych z klientem. W ten sposób każdy pracownik mający dostęp do bazy jest w stanie prześledzić pełną historię relacji, również w postaci notatek dotyczących poszczególnych rozmów.

W ramach podstawowych funkcjonalności oprogramowania CRM dla firm możliwe jest gromadzenie i zarządzanie dokumentami oraz załącznikami zapisanymi w bazie danych. Program CRM tworzy rodzaj „wirtualnej szafy” z dokumentami firmowymi, do których mają dostęp wszyscy uprawnieni pracownicy. Można w ten sposób wygodnie przechowywać cenniki, katalogi oraz wszelkie instrukcje.

Cenną funkcjonalnością programu CRM jest możliwość analizy oraz raportowania danych. System umożliwia prezentację danych w atrakcyjny wizualnie sposób – w formie tabel, wykresów oraz zestawień.

System CRM posiada także wbudowanego klienta poczty, co pozwala na wysyłanie i odbieranie wiadomości e-mail bezpośrednio z poziomu aplikacji.

Wszystkie narzędzia dostępne w obrębie oprogramowania CRM mogą zostać dostosowane do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa, dzięki czemu możliwa będzie poprawa efektywności działań.

Możliwości współczesnego systemu CRM

Współcześnie tworzone systemy CRM posiadają bardzo rozbudowane oprogramowanie zapewniające efektywne działanie procesów biznesowych, a co za tym idzie ułatwiające codzienną pracę oraz zwiększające sprzedaż.

Program CRM jest w stanie rejestrować oferty i zamówienia na rzecz klientów, a także tworzyć atrakcyjne wizualnie oferty oraz szablony wydruków. Oprogramowanie umożliwia zarządzanie towarami oferowanymi klientom oraz import z zewnętrznego programu fakturującego.

Integracja z centralą telefoniczną daje możliwość nawiązywania połączeń z klientami za pośrednictwem programu, który jest w stanie na bieżąco dostarczać informacje o klientach.

Oprogramowanie CRM jest przydatne podczas zarządzania zadaniami oraz projektami. W ten sposób można definiować kampanie reklamowe lub realizacje większych kontraktów.

Poprawnie wdrożone oprogramowanie CRM w firmie pozwala lepiej obsługiwać obecnych i przyszłych klientów, generować większe zyski oraz rozwijać przedsiębiorstwo. Z tego względu z systemów CRM korzysta coraz więcej firm, które stawiają na skuteczne zarządzanie.

Efektywne zarządzanie pracą handlowców

Praca handlowców zakłada dużą mobilność oraz nastawienie na realizację planów sprzedażowych. Wykorzystanie systemów CRM ułatwia monitorowanie efektów pracy działu handlowego i poszczególnych handlowców. Można za jego pomocą sprawdzić liczbę nowo pozyskanych klientów, sprzedanych produktów oraz poziom wykorzystania pozyskanych kontaktów. Dostęp mobilny do systemu ułatwia pracę w terenie, przyspieszając realizację zamówień.

Pełna historia kontaktów z klientem

Przy pomocy systemu CRM można wygodnie przechowywać pełną historię relacji z klientem. W efekcie można szybko sprawdzić notatki ze spotkań, ustalenia telefoniczne oraz informacje o pracowniku, który kontaktował się z kontrahentem. CRM zapisuje wszystkie kluczowe ustalenia, które można wykorzystać podczas kolejnych rozmów, jak również podczas tworzenia oferty.

Analizy, raporty i zestawienia

Możliwość wygodnego generowania analiz i raportów ma ogromne znaczenie w każdym przedsiębiorstwie. W przypadku oprogramowania CRM można w ten sposób badać skuteczność handlowców czy aktywność klientów. Moduł raportowy umożliwia ponadto weryfikację efektywności pracy poszczególnych pracowników. Dane w raportach można dowolnie segregować według wybranych kryteriów, tworząc w ten sposób indywidualne i bardzo rozbudowane zestawienia.

Dla kogo system CRM?

System CRM to rozwiązanie dla większych i mniejszych firm, dzięki któremu można zwiększać zyski poprzez budowanie dobrych relacji z klientami. Oprogramowanie CRM może skutecznie wspierać dział marketingu, obsługę klienta, sprzedaż oraz zarząd.

Systemy CRM rekomendowane są szczególnie w środowiskach mocno konkurencyjnych, dając możliwość wyróżnienia się poprzez bardzo dobrą obsługę klienta. Automatyzacja działań oraz rozbudowana historia kontaktów to atuty, które wpływają korzystnie na ocenę działań firmy przez klientów.

CRM będzie świetnym rozwiązaniem w firmach mających rozbudowane sieci oddziałów lub zespoły w terenie. Wykorzystanie oprogramowania dla firm umożliwia koordynowanie prac, ich scentralizowanie oraz usystematyzowanie.

System CRM to rozwiązanie odpowiednie dla każdej firmy, której zależy na dostosowaniu swojej działalności do zmieniających się warunków rynkowych.

Kliknij , aby sprawdzić demo systemu GonetCRM!

Wdrożenie systemu CRM warto zlecić doświadczonym specjalistom oferującym narzędzia dostosowane do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Firmą tworzącą zaawanasowane oprogramowanie CRM dla firm jest GoNet CRM – partner, który pomoże Ci zyskać przewagę konkurencyjną dzięki budowaniu relacji z klientami.