Raport bieżący z plikiem 34/2022
Na sesji w czwartek, 20 października, wyróżniają się Asbis, Simfabric, Arctic Paper, Emplocity i Bloober Team.
Raport bieżący z plikiem 33/2022
Raport bieżący z plikiem 31/2022
Grupa PlayWay za sprzedaż całego pakietu akcji SimFabric
otrzyma kilka milionów zł. W przeszłości kapitalizacja tej drugiej spółki
dawała jej miejsce w dziesiątce największych producentów gier na GPW. Po szaleńczych
zakupach akcji nie ma już śladu, a zaczęła się mocna wyprzedaż.
Już informacja o wyjściu PlayWay z akcjonariatu Simfabric wstrząsnęła
kursem notowanego na GPW producenta gier. Akcje w kilka dni spadły o 27 proc.
Prawdziwy cios przeszedł jednak gdy PlayWay poinformował o cenie za jaką
sprzeda większościowy pakiet akcji.
Ogłoszona w piątek 14 października cena ustalona w trackie
budowy przyspieszonej księgi popytu (ABB) wyniosła 2 zł za akcję wobec ceny
7,90 zł jaką płacono na koniec ubiegłego tygodnia. To dyskonto na poziomie 75
proc., za którym podążyła cena w czasie poniedziałkowego otwarcia i spadku kursu
na starcie o 47 proc. Około godz. 13.30 kurs nurkował o 52 proc. a obrót był
wstrzymywany.
Trzeba jednak zaznaczyć, że dla PlayWay inwestycja się
zwróciła. W 2017 r. Grupa zainwestowała w SimFabric pół miliona złotych i była większościowym
akcjonariuszem (44,98 proc.) spółki która w kwietniu 2020 r.
jako pierwsza debiutowała na NewConnect w formule online z uwagi na reżim sanitarny
jaki panował w państwie. Teraz za pakiet 2,81 mln akcji otrzyma 5,62 mln
zł, a warto pamiętać, że w 2021 r. PlayWay otrzymało jeszcze 700 tys. zł
dywidendy od SimFabric za zyski z 2020 r.
Historia od debiutu spółki to również ciekawy osobny wątek,
który opisał Adam Hajdamowicz, gdy akcje rosły
w zawrotny tempie. Kurs SimFabric już trzy miesiące po wejściu spółki na
NewConnect wynosił 100 zł na historycznym szczycie, czyli ponad 3 000 proc.
więcej niż cena odniesienia akcji przed giełdowym debiutem. Kapitalizacja
spółki przekraczała 620 mln zł i dawała miejsce wśród sześciu największych spółek
gamingowych na całym rynku.
Grupę PlayWay obowiązywał wtedy 12-miesięczny lock-up na
sprzedaż akcji, a cena po gwałtowanym wzroście szybko spadła by wynieść ok. 24
zł gdy zakaz sprzedaży akcji przestał obowiązywać wiosną 2021 r. Bessa w gamingu, która już wtedy trwała
sprowadzała kurs coraz niżej, także w efekcie wydłużających się planów realizacji
zapowiadanych przez zarząd produkcji studia.
Nie przeszkodziło to w tegorocznym transferze z NewConnect na
rynek główny GPW, ale już ceną 14,90 za akcję i kapitalizacją na poziomie 93
mln zł. Szybko okazało się, że spółka może potrzebować inwestora strategicznego,
co sugerowała informacja o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych ogłoszona
dwa tygodnia po przejściu na GPW.
Niespełna dwa miesiące później, PlayWay ogłosiło wyjście ze spółki,
a o ryzyku dodatkowej emisji
informowali analitycy z DM BDM w wydanej już po decyzji o wyjściu największego akcjonariusza.
Co prawda zarzut analityków, o braku komunikacji z rynkiem na temat projektów
spółki, w poniedziałek 17 października przyniósł informacje o ustaleniu daty premiery
gry
Gardenia na konsole PlayStation 5 i Xbox
X Series, jednak to bez znaczenia dla kondycji kursu, który zmierza w
stronę z ostatniej emisji. Spadek do ceny z ABB implikował by kapitalizację na
poziomie 12,5 zł – 50 razy mniejszą niż ponad dwa lata temu w szczycie.
W przypadku PlayWay zmniejszy się liczba notowanych spółek,
które Grupa ma w swoim portfolio. Przed zakończeniem transakcji z SimFabric, na
GPW i NewConnect było łącznie 24 spółki z udziałem PlayWay w akcjonariacie. Od
ponad roku na warszawskim rynku mógłby być notowany swoisty indeks WIG20
złożony tylko ze spółek Grupy.
Dla PlayWay to także raz pierwsza sprzedaż na rynku akcji
spółki z grupy. Można wspomnieć o sprzedaży
akcji Detalion Games, ale nabywcą był wtedy Movie Games, w którym PlayWay
jest akcjonariuszem.
Raport bieżący z plikiem 30/2022
PlayWay znalazł chętnych na cały wystawiony na sprzedaż pakiet akcji.
PlayWay zakończył proces budowy księgi popytu i sprzeda 2.810.000 akcji SimFabric, stanowiących 44,96 proc. w kapitale zakładowym spółki. Cena sprzedaży została ustalona na 2 zł za akcję - podał PlayWay w komunikacie.
DM BDM wyznacza cenę docelową SimFabric na 7,5 zł, o 22 proc. poniżej wyceny rynkowej i obniża rekomendację do "sprzedaj" z "trzymaj" - poinformowano w raporcie DM BDM.
Wyniki SimFabric za 2Q’22 okazały się gorsze od naszych oczekiwań i szacunków wcześniej przedstawionych przez spółkę (początek września). Wyraźnie powyżej naszych założeń urosły koszty usług obcych, co związane jest z realizowanymi projektami przez spółkę, co również przekłada się na obniżenie naszych prognoz co do kolejnych okresów...
PlayWay chce sprzedać do 2.810.000 akcji SimFabric, stanowiących 44,96 proc. w kapitale zakładowym spółki. Rozpoczął się proces budowy księgi popytu - podał PlayWay w komunikacie.
Giełdowy producent i wydawca rozpoczął proces budowy przyspieszonej księgi popytu na wszystkie posiadane akcje SimFabrica
Raport okresowy półroczny za 2022 PSr