Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wybrane wyniki Dadelo za 2023 r. oraz list prezesa zarządu

Udostępnij
WYBRANE DANE FINANSOWE (TYS. PLN) 2023 2022 dynamika
Przychody ze sprzedaży 189 087 117 201 61%
Zysk (strata) z działalności operacyjnej 317 4 436 -93%
Zysk (strata) brutto 592 4 860 -88%
Zysk (strata) netto 82 3 917 -98%
       
Razem przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej 265 -13 338  
Razem przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej -7 534 -2 808  
Razem przepływy pieniężne netto z działalności finansowej -1 889 -2 433  
Razem przepływy pieniężne netto -9 158 -18 579  
       
Liczba akcji (w szt.) 11 673 525 11 604 850 1%
Rozwodniona liczba akcji (w szt.) 11 673 525 11 673 525  
Zysk (strata) na jedną akcję zwykłą 0,01 0,34 -97%
Wartość księgowa na jedną akcję 9,08 9,13 -1%
Rozwodniona wartość księgowa na jedną akcję 9,08 9,08  
Zadeklarowana lub wypłacona dywidenda 0,00 1 741,00 -100%
Zadeklarowana lub wypłacona dywidenda na jedną akcję 0,00 0,15 -100%
Aktywa, razem 141 651 119 685 18%
Zobowiązania długoterminowe razem 4 989 2 739 82%
Zobowiązania krótkoterminowe razem 30 583 10 989 178%
Kapitał własny razem 106 079 105 956 0,1%
Kapitał akcyjny 2 335 2 321 1%

 

>>>   Sprawdź co prognozują analitycy dla DADELO na kolejne lata  <<<

 

Szanowni Państwo,

mamy przyjemność przekazać Państwu roczny raport z działalności Dadelo S.A. za 2023 rok, który okazał się okresem wyjątkowo dynamicznego wzrostu przychodów naszej spółki.

Rozwój naszej firmy cały czas napędzają takie czynniki, jak: rosnąca wartość rynku e-commerce, rozwój infrastruktury rowerowej, prowadzenie zdrowego trybu życia przez coraz większą liczbę Polaków czy zwiększająca się świadomość dotycząca bezpieczeństwa.

Rok 2023 był okresem, który dla branży rowerowej oznaczał borykanie się z bardzo wysoką inflacją oraz ograniczoną zasobnością portfela naszych klientów, co przełożyło się na istotny spadek popytu i sprzedaży na wielu rynkach europejskich oraz ogromną podaż towarów na rynku rowerowym. Niesprzedane nadwyżki magazynowe naszych dostawców spowodowały znaczne trudności w uzyskaniu wysokiej marży. Presja na sprzedaż i odblokowanie towarów, zalegających w całym europejskim i krajowym kanale produkcji i dystrybucji, miały ogromny wpływ na uzyskiwane marże.W związku ze znaczną wartością zapasów, który utrzymuje nasza spółka, również nam przyszło zmierzyć się z trudną sytuacją rynkową. Podjęliśmy szereg działań mających na celu odbudowę naszego stoku magazynowego w bardziej atrakcyjnych cenach, co pozwoliło nam w końcówce roku  na zwiększanie marży na sprzedaży.

W sytuacji tak dużych zawirowań na rynku Zarząd Dadelo S.A. podjął decyzję o działaniach nastawionych na budowę trwałych udziałów rynkowych i zdobywanie nowych klientów. W roku 2023,tak jak poprzednio zdecydowaliśmy się na kosztowną i szeroko zakrojoną kampanię reklamową w takich kanałach, jak: telewizja, radio, Internet i kina. Spółka rozpoczęła realizację strategii omichanelowej i w kwietniu uruchomiła pierwszy sklep stacjonarny w Warszawie, który jest wizytówką oferty naszej firmy i jednocześnie obiektem wyjątkowym na krajowym rynku. Jednocześnie rozpoczęliśmy przygotowania do uruchomienia kolejnego salonu we Wrocławiu, który został otwarty w lutym 2024 roku. Te działania w połączeniu z dalszym dynamicznym rozwojem naszej oferty przyniosły oczekiwane rezultaty. Nowe, atrakcyjne marki oraz wzrost siły zakupowej spółki były czynnikami pozwalającymi na uzyskanie znacznego wzrostu przychodów, w sytuacji gdy większość firm z branży rowerowej zanotowało istotne spadki sprzedaży.

Przychód firmy wzrósł z 117 201 tys. zł do 189 087 tys. zł, marża na sprzedaży wyniosła 27,3% (mniej o 3 pkt procentowe w porównaniu z rokiem 2022), a wynik netto wyniósł 82 tys. zł (3 917 tys. zł. w roku 2022).

Wzrost przychodów o 61% odbył się częściowo kosztem utraty marży. Wynik finansowy został obciążony poprzez znaczne wzrosty kosztów na marketing oraz środków przeznaczonych na otwarcie i promocję sklepu stacjonarnego CentrumRowerowe.pl w Warszawie. Wzrosły także koszty amortyzacji co wiązało się z otwarciem sklepu stacjonarnego w Warszawie i rozbudową infrastruktury logistycznej spółki.

Dadelo S.A. działa na obiecującym rynku, będącym w wieloletnim trendzie wzrostowym. Rokowania dla całej branży w długiej i średniej perspektywie są wciąż bardzo dobre i nie dostrzegamy oznak załamania się sprzedaży, pomimo sporego zapasu produktów oferowanego przez rynek. Nasza firma szybko dostosowuje się do zmian dzięki fachowemu i zaangażowanemu personelowi. To za jego sprawą obserwujemy znaczny wzrost popularności naszej oferty oraz zaufania, jakim darzą nas klienci.

W 2024 roku kontynuujemy działania mające na celu zwiększanie udziału w rynku internetowej sprzedaży. Dodatkowo w lutym br. otworzyliśmy drugi sklep stacjonarny we Wrocławiu, gdzie podobnie jak w Warszawie będziemy prezentować nasze wybrane produkty. Szereg nowoczesnych rozwiązań będzie budował nasze kompetencje w modelu sprzedaży omnichanelowej.

Wierzę, że te działania sprawią, że rok bieżący będzie znacznie lepszy od minionego. Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim klientom, kontrahentom oraz pracownikom, którzy przyczynili się do rozwoju Dadelo S.A.

Z wyrazami szacunku

Ryszard Zawieruszyński

Prezes Zarządu

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus