Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

W Q1 2021 r. Klabater miał 15 tys. zł straty netto

Udostępnij

KBT (KLABATER) odnotował 37% wzrost marży ze sprzedaży swoich gier w porównaniu do analogicznego okresu w 2020 roku. Spółka przygotowuje się do dużych premier planowanych na kolejne kwartały - The Crossroads Inn na Xbox Series X/ Xbox One, a także The Amazing American Circus i Moonshiners na wszystkie platformy.

- W Q1 uzyskaliśmy ponad 860 tys. złotych przychodu. Pomimo przygotowań do premier, spółka nie wygenerowała istotnych strat. Odnotowaliśmy za to wzrost marży ze sprzedaży produktów dzięki niższym kosztom sprzedaży - komentuje Robert Wesołowski, Joint-CEO.

Spółka odnotowała 0,86 mln złotych przychodu ze sprzedaży gier, w porównaniu do 0,99 mln złotych w Q1 2020. Pomimo braku istotnej premiery w Q1 2021, Klabater miał zaledwie 15 tys. złotych straty netto. To kolejny kwartał, w którym głównym źródłem przychodów były tytuły z back-catalogu: Crossroads Inn oraz Heliborn - kluczowe filary stabilizujące wyniki Spółki. W drugim kwartale br. zaplanowane są premiery obu w/w gier na konsolach Xbox i PlayStation, a już w przyszłym tygodniu rozpoczną się szeroko zakrojone publiczne beta testy gry The Amazing American Circus na platformie Steam.

- Nasz kalendarz wydawniczy w 2021 roku jest bogaty w wydarzenia. Ostatnie miesiące poświęciliśmy przede wszystkim na przygotowania związane z The Amazing American Circus i konsolową wersją Crossroads Inn. 

W okresie od maja do grudnia planujemy wydać łącznie 10 tytułów na wszystkich najważniejszych platformach sprzętowych: PC, PlayStation, Nintendo Switch oraz Xbox. Sprawdzamy również możliwość ekspansji na smartfony, chcielibyśmy aby The Amazing American Circus była pierwszą grą z naszego portfolio, która zadebiutuje na urządzeniach mobilnych. Ważnym projektem będzie też planszowa wersja gry Crossroads Inn - kontynuuje Michał Gembicki.

W segmencie wydawniczym i portingowym Klabater również planuje realizację interesujących projektów. Do katalogu gier lifestylowych, skierowanych do rodzin i najmłodszych graczy, wkrótce trafią produkcje Castle on the Coast oraz May's Mysteries: A Puzzle Adventure Journey. Uzupełnią one bestsellerową ofertę gier zręcznościowo-logicznych spółki na platformach konsolowych, która obecnie zawiera Roarr! The Adventures of Rampage Rex oraz Golazo! Niedawno spółka podpisała również kolejną głośną umowę - tym razem z Devolver Digital, na bazie której adaptację gry Weedcraft Inc na konsole PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X i Nintendo Switch. Ten kontrakt pozwoli na znaczne wzmocnienie katalogu silnych gier strategiczno-symulacyjnych Spółki, do których należy wydany wcześniej Big Pharma, wchodzący do sprzedaży Heliborne i Crossroads Inn oraz dwie pozyskane od Starni Games tytuły z serii Startegic Minds.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus