Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Niewielki spadek marży brutto Dino Polska. Wyniki lepsze dzięki rozwojowi sieci

Udostępnij

 

Przychody Dino Polska w II kwartale wzrosły do 3,25 mld PLN, czyli o 32% r/r, m.in. dzięki poprawie sprzedaży porównywalnej oraz za sprawą dynamicznej ekspansji sieci - w całym pierwszym półroczu spółka otworzyła 150 nowych sklepów wobec 84 rok wcześniej. Na koniec czerwca sieć DNP (DINOPL) liczyła 1622 sklepy.

EBITDA grupy wzrosła o 29,8% r/r do 309,9 mln PLN, a zysk  netto zwiększył się do 196,2 mln PLN (+32,5% r/r). Pomimo wprowadzenia podatku handlowego, grupie udało się utrzymać pierwszą marżę, a marża EBITDA spadła o 0,2 punkty procentowe.

Lepsze wyniki oraz pozytywne tendencje w kapitale obrotowym przełożyły się na mocne przepływy z działalności operacyjnej.

– Jesteśmy dobrze przygotowani do utrzymania wysokiego tempa ekspansji geograficznej w kolejnych kwartałach. Pozytywny odzew konsumentów, który obserwujemy w przypadku nowo otwartych marketów Dino daje nam dużo satysfakcji i mobilizuje nas do dalszego rozwoju sieci. Równocześnie staramy się aby rozwój ten odbywał się w coraz większym stopniu w zgodzie ze środowiskiem naturalnym, dlatego zwiększamy nasze inwestycje także w odnawialne źródła energii elektrycznej

– mówi Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska S.A.

Na koniec czerwca 2021 r. 628 marketów Dino posiadało własne instalacje fotowoltaiczne o łącznej mocy wynoszącej blisko 23MW. W stosunku do końca 2020 r. oznacza to wzrost o 263 markety, dzięki czemu zapotrzebowanie Grupy Dino na energię elektryczną w coraz większym stopniu jest zaspokajane z energii słonecznej. W rezultacie w pierwszym półroczu 2021 r. Dino Polska wygenerowała 7 GWh energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych, o 7 razy więcej niż przed rokiem.

W maju 2021 r. działalność rozpoczęło 6 centrum dystrybucyjne Dino Polska zlokalizowane w Sieroniowicach, w województwie opolskim. Równolegle finalizowana była budowa siódmego centrum dystrybucyjnego w Sierpcu, w województwie mazowieckim, które zostanie uruchomione po wakacjach. Łączne nakłady inwestycyjne Dino Polska, obejmujące głównie rozwój sieci i zaplecza logistycznego, wyniosły w pierwszym półroczu 2021 r. przeszło 700 mln zł, o 63% więcej niż przed rokiem.

Atrakcyjna oferta produktowa Dino, połączona z dogodnymi lokalizacjami sklepów i szybkim rozwojem sieci, przyciąga kolejne grupy klientów - w pierwszym półroczu zakupy w sklepach Dino robiło średnio ponad 1 mln osób dziennie, co oznacza wzrost o ponad 33% w stosunku do I półrocza 2020 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus