Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

CI Games wypracowała 14 mln zł zysku operacyjnego w III kwartale 2021

Udostępnij

Grupa CIG (CIGAMES) w III kwartale br. wypracowała blisko 32,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, z czego większość została wygenerowana przez Sniper Ghost Warrior Contracts 2 (69 proc.). W raportowanym okresie, za 17 proc. sprzedaży odpowiadały gry z portfela UNL (UNILABGAM), które zadebiutowały w III kwartale: Eldest Souls oraz Tails of Iron. Od lipca do września Grupa wypracowała 14 mln zł zysku operacyjnego (marża 43 proc.) oraz 19,3 mln zł EBITDA  (marża 59 proc.). Stan gotówki na koncie Grupy na dzień 30 września br. wynosił 42,2 mln zł, przy równoczesnym inwestowaniu w rozwój gier na poziomie 14 mln zł.

W III kwartale br. Grupa CI Games odnotowała prawie 26 proc. wzrost zyskowności netto, w stosunku do II kwartału br., osiągając 13,6 mln zł zysku (41,8 proc. marża netto). Wynik ten jest efektem sprzedaży gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2 oraz tytułów z portfolio United Label – Tails of Iron i Eldest Souls.

- Jestem bardzo zadowolony z wyników jakie uzyskaliśmy w III kwartale br.  W największym stopniu wpływ na nie miała sprzedaż Sniper Ghost Warrior Contracts 2, ponadto, dwie mocne premiery od United Label. Tylko w ostatnich miesiącach Grupa CI Games wydała trzy bardzo dobre gry i wszystkie z nich – w odniesieniu do skali inwestycji – odniosły istotny sukces komercyjny. To w oczywisty sposób daje dowód skuteczności strategii realizowanej przez CI Games – mówi Marek Tymiński, prezes zarządu CI Games.

Koszty sprzedaży w III kwartale br. wyniosły 4,2 mln zł i były mniejsze o 3,4 mln zł w porównaniu do poprzedniego kwartału. Większość kosztów marketingu została poniesiona przez spółkę w momencie premiery SGWC2. W okresie od lipca do września br. koszty sprzedaży zawierały wydatki na marketing związany z premierą gier Tails of Iron oraz Eldest Souls. We wrześniu br. CI Games zakończyła amortyzację gry Sniper Ghost Warrior Contracts.

Obecnie kluczowymi projektami w Grupie są Lords of the Fallen 2, kolejna część snajperskiej serii oraz zapowiedziana niedawno gra z gatunku survival, za której produkcję odpowiada spółka BatFields. Na obecnie produkowane gry, w tym na Lords of the Fallen 2 oraz następną odsłonę serii Sniper Ghost Warrior, spółka wydała już 51 mln zł.

- Prace nad kolejnymi produktami przebiegają bardzo dobrze. Jestem szczególnie zadowolony z postępu prac nad Lords of the Fallen 2, naszego największego projektu. Nad grą pracuje obecnie największy i jednocześnie wyjątkowo doświadczony zespół. Już za kilka miesięcy rozpoczniemy dużą, globalną kampanię reklamową – dodaje Marek Tymiński.

CI Games poinformowała także, że w przyszłości multiplayer będzie stanowić nieodzowny element każdej istotnej premiery. Tryb wieloosobowy ma być projektowany osobno dla poszczególnego projektu.

Grupa CI Games konsekwentnie powiększa zespół i wzmacnia swoją obecność na rynku międzynarodowym. Obecnie zatrudnia ponad 150 osób, w tym 125 deweloperów, co stanowi wzrost o 36 proc. od początku 2021 roku.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus