Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sfinks Polska planuje 5 otwarć restauracji w br. oraz 16 w 2017 r.

Sylwester Cacek, prezes
Sylwester Cacek, prezes
Udostępnij

SFS (SFINKS) planuje otworzyć 5 restauracji w tym roku - zarówno nowych, jak i po gruntownych remontach, a w przyszłym - 16 lokali, poinformowała spółka.

4 otwarcia zostały przesunięte na pierwszą połowę 2017 r. W sumie w br. będzie 18 otwarć, w tym 12 nowych restauracji i 6 po remontach. Do tej pory zamknięto 12 restauracji, w tym roku zaplanowane jest jeszcze jedno.

"Głównie skoncentrujemy się na rozwoju sieci Sphinx, przybędzie kilkanaście nowych lokali w przyszłym roku, nie wykluczamy także rozwoju sieci Wook - szukamy okazji i jeśli tylko znajdziemy odpowiedni lokal dla tego konceptu, to oczywiście będą kolejne otwarcia i tej sieci" - powiedział ISBhandel wiceprezes Jacek Kuś. 

Zaplanowane otwarcia na ten rok to: nowe restauracje Sphinx w Poznaniu (C.H. Posnania) oraz w Warszawie (hotel Marriott), Chłopskie Jadło we Wrocławiu, a także dwa lokale Sphinx po remoncie - w Toruniu i w Poznaniu. We wrześniu otwarta została nowa restauracja Chłopskie Jadło w Bydgoszczy. Otwarcia 2 kolejnych zaplanowano w przyszłym roku.

"Planujemy także otwarcie jednego Wooka w Warszawie, ale nie mamy jeszcze podpisanej umowy. Inwestycja w każdy remontowany lokal to koszt około 1 mln zł. Patrząc na rozwój sieci warto zwrócić uwagę nie tylko na ilość otwieranych i zamykanych restauracji, ale także na ilość krzeseł. W III kw. br. liczba ta wzrosła o 3,1 tys. r/r, z 15,3 tys. do 18,4 tys." - powiedział prezes Sylwester Cacek podczas spotkania z dziennikarzami.

Prezes podkreślił także, że w najbliższych miesiącach spółka planuje kontynuację działań ukierunkowanych na zwiększenie sprzedaży i rentowności wszystkich sieci, analizę strategii w kontekście zmieniającego się otoczenia prawno-rynkowego związanego z planowanym ograniczeniem handlu w niedziele, kontynuację działań marketingowych zapoczątkowanych we wrześniu, uruchomienie usługi delivery, która zgodnie z założeniami powinna stanowić 10% udziałów w obrotach, wprowadzenie oferty grupowej, a także wdrożenie programu niemarnowania żywności. 

"Program delivery uruchomiliśmy na próbę w jednej dużej restauracji i jego udział w obrotach powinien uplasować się na poziomie 13-20%" - poinformował Cacek.

Sfinks Polska jest trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Na 18 października Sfinks zarządzał 112 restauracjami, w tym 98 pod marką Sphinx, 12 Chłopskie Jadło, 2 Wook i 1 pod inną marką (Pub Bolek). Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus