Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Trevor Masters, Pepco Group: Grupa ma za sobą kolejny kwartał rozwoju i solidnych wyników

Udostępnij

PCO (PEPCO), dynamicznie rozwijająca się paneuropejska sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych, właściciel marek PEPCO i Dealz w Europie oraz Poundland w Wielkiej Brytanii, opublikowała dziś wybrane wyniki operacyjne za trzeci kwartał roku obrotowego zakończony 30 czerwca 2022 r.1

 

III kw.

 

PEPCO

Grupa Poundland

Pepco Group ogółem

Przychody w mln EUR2

704

507

1 210

Wzrost przychodów r/r przy założeniu stałego kursu walutowego3

28,5%

3,8%

17,1%

Wzrost przychodów w warunkach porównywalnych (LFL)4

7,3%

2,0%

4,9%

Liczba sklepów

 

 

 

Liczba sklepów ogółem na koniec III kw.

2 775

1 020

3 795

Liczba nowych sklepów – narastająco od pocz. roku

311

39*

350

Wzrost liczby nowych sklepów – narastająco od pocz. roku

12,6%

4,0%

10,2%

* nie obejmuje wpływu zamknięcia 59 sklepów Fultons

Najważniejsze osiągnięcia w III kwartale

  • Przychody Grupy w III kwartale wyniosły 1 210 mln EUR, osiągając narastająco od początku roku 3 582 mln EUR, co oznacza wzrost od początku roku o 17,4% przy założeniu stałego kursu walutowego.
  • Silny wzrost przychodów Grupy w III kwartale o 17,1% r/r przy założeniu stałego kursu walutowego, napędzany wynikami sieci PEPCO, która odnotowała wzrost o +28,5% r/r. Szczególnie dobre wyniki osiągnięte zostały przez PEPCO na Węgrzech, w Czechach i Serbii.
  • Dynamika wzrostu przychodów Grupy w III kwartale w warunkach porównywalnych („LFL”) na poziomie 4,9%
    • PEPCO: +7,3% LFL
    • Grupa Poundland: +2,0% LFL
  • Wszystkie marki grupy kontynuowały program otwarć nowych sklepów–w tym roku przybyło dotąd 350 nowych sklepów (nie licząc zamknięcia 59 sklepów Fultons)

Realizacja priorytetowych celów strategicznych

Grupa kontynuowała program przyspieszonej ekspansji sklepów, stanowiący największy czynnik tworzenia wartości w Grupie, i pozostaje na dobrej drodze do zrealizowania zaktualizowanego celu, jakim jest otwarcie 450 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2022:

  • Pepco Group: 115 nowych sklepów otwartych w trakcie III kwartału (nie licząc zamknięcia 16 sklepów Fultons)
  • PEPCO: 109 nowo otwartych sklepów netto, w tym 40 sklepów na rynkach Europy Zachodniej, tj. w Austrii, Włoszech, Hiszpanii i Niemczech.

W III kwartale zakończono modernizację 82 sklepów – łącznie przeprowadzono 668 modernizacji od początku roku – dzięki którym zyskały one nowy rozkład i otoczenie, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży LFL i poprawy postrzegania sklepów przez klientów. W marcu 2022 r. rozpoczęto pilotaż w Hiszpanii, oferując w wybranych sklepach pełną gamę odzieży marki Pepco, towarów ogólnego przeznaczenia i szybko zbywalnych. Pilotaż przebiegł wyjątkowo pomyślnie, a pierwsze reakcje klientów, biorąc pod uwagę znaczny wzrost ich zadowolenia, były bardzo zachęcające. W związku z powyższym zadecydowano, że ten nowy format jest najlepszym rozwiązaniem dla klientów Grupy na rynku hiszpańskim. Istniejące sklepy Dealz w Hiszpanii zostaną zatem przekształcone w sklepy Pepco,, a tam gdzie pozwoli na to dostępna przestrzeń oferta zostanie uzupełniona o towary FMCG.

Kontynuacja dobrych wyników handlowych

W III kwartale obroty utrzymywały się na wysokim poziomie, głównie za sprawą sieci PEPCO, przy wsparciu solidnych wyników sieci Poundland/Dealz. Przychody PEPCO w III kwartale roku obrotowego 2022 wzrosły o +28,5% r/r przy założeniu stałego kursu walutowego i o +7,3% w ujęciu LFL. W Grupie Poundland wzrost przychodów w III kwartale roku obrotowego 2022 wyniósł +3,8% r/r przy założeniu stałego kursu walutowego i o +2,0% w ujęciu LFL.

W porównaniu z okresem przed pandemią COVID-19, tj. z III kwartałem roku obrotowego 2019, średnia sprzedaż w sklepach PEPCO w ciągu kwartału wzrosła o +9,2% w ujęciu LFL.  W Grupie Poundland średnia sprzedaż za III kwartał roku obrotowego 2022 wzrosła o +5,6% w ujęciu LFL w porównaniu z okresem sprzed pandemii , czyli III kwartałem roku obrotowego 2019. 

W obliczu utrzymującej się na całym rynku presji inflacyjnej, Grupa inwestuje w swoją ofertę cenową i utrzymanie wiodącej na rynku zróżnicowanej oferty dyskontowej. Ciągła koncentracja Grupy na obniżaniu kosztów działalności pozwala jej utrzymać pozycję lidera cenowego.

Ponadto, w tym kontekście budujący jest fakt, że rynek dyskontowy w całej Europie jest obecnie znacznie większy niż w latach 2007-08, w czasie poprzedniego kryzysu finansowego, co oznacza, że znacznie więcej klientów zna ten format sklepów i częściej robi w nich zakupy.

Perspektywy

Chociaż warunki handlowe są nadal trudne, Grupa jest przekonana, że stały rozwój jest możliwy . O ile nie dojdzie do znaczącego pogorszenia otoczenia makroekonomicznego, Grupa pozostaje na dobrej drodze do tego, by zaliczyć kolejny dobry rok, zgodnie z wcześniejszymi oczekiwaniami.

Komentując wyniki, Trevor Masters, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco Group, powiedział:

– Grupa ma za sobą kolejny kwartał rozwoju i solidnych wyników handlowych, możliwych dzięki dalszej realizacji naszej udanej, sprawdzonej strategii. Cieszy nas realizacja naszych planów ekspansji w Hiszpanii, stanowiących pierwszy krok na drodze do udostępnienia najlepszej oferty Grupy większej liczbie klientów niż dotychczas.  Możemy w ten sposób wykorzystać przewagi naszej szerokiej oferty  całej Grupy Pepco, dzięki czemu jesteśmy jeszcze bardziej efektywni i skuteczni.

– Pragnę skorzystać z okazji i jeszcze raz podziękować wszystkim naszym współpracownikom w całej Grupie Pepco za ciężką pracę i nieustające zaangażowanie w pracę na rzecz naszych klientów.

– Pomimo trudnego otoczenia rynkowego, Pepco nadal przyspiesza i realizuje skuteczną strategię wzrostu opartą na naszych czterech kluczowych filarach: dążeniu do tego, by być większym, lepszym, prostszym i tańszym. Pozostajemy pewni siły naszej propozycji dla klientów, pozycjonowania na rynku i naszej zdolności do długofalowego tworzenia wartości.

Noty objaśniające:

  1. Sprawozdanie finansowe Grupy sporządzano w oparciu o niezbadane przez rewidenta wyniki za okres trzech miesięcy zakończony 30 czerwca 2022 r. W tym kontekście segment PEPCO oferujący produkty w zróżnicowanych cenach i z wiodącym udziałem odzieży prezentuje wyniki w oparciu o miesiące kalendarzowe w ramach trzymiesięcznego okresu zakończonego 30 czerwca 2022 r., natomiast segment Grupy Poundland o ujednoliconych poziomach cenowych produktów szybko zbywalnych podaje wyniki głównie w oparciu o tygodnie handlowe i 13-tygodniowy okres zakończony 26 czerwca 2022 r.
  2. Przychody nie zostały zbadane przez biegłego rewidenta, przy czym przychody w walutach obcych zostały przeliczone po średnim kursie z miesiąca, w którym zostały wygenerowane.
  3. Wzrost przychodów jest raportowany w oparciu o założenie stałego kursu walutowego.
  4. Wzrost przychodów LFL jest definiowany jako wzrost przychodów w ujęciu rok do roku dla sklepów otwartych dłużej niż od roku i jest prezentowany w oparciu o założenie stałego kursu walutowego. Bezwzględny przychód w ujęciu LFL i wzrost w ujęciu LFL nie jest skorygowane o wpływ pandemii w obu latach obrotowych.

Przyszłe informacje dotyczące działalności Grupy Pepco

  1. Zestawienie wstępnych danych operacyjnych za cały rok przed zamknięciem okresu: 12 października 2022 r.
  2. Dzień rynków kapitałowych: 13-14 października 2022 r.
  3. Wstępne wyniki i publikacja raportu rocznego za rok obrotowy 2022: 13 grudnia 2022 r.

Oświadczenie o zgodności z prawdą i rzetelności informacji

Osobami odpowiedzialnymi za sporządzenie niniejszej informacji są członkowie kierownictwa Pepco Group N.V., którzy oświadczają, że zgodnie z ich najlepszą wiedzą, informacje dotyczące Pepco Group N.V. zawarte w niniejszym dokumencie są zgodne z prawdą na dzień jego publikacji oraz że rzetelnie odzwierciedlają sytuację finansową i działalność Grupy.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus