Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto Wirtualnej Polski za drugi kwartał był równy 45,8 mln zł

Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding
Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding
Udostępnij

Skorygowana EBITDA WPL (WIRTUALNA) w drugim kwartale 2022 roku przekroczyła 93 mln złotych. To oznacza wzrost o 21% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. W całym pierwszym półroczu 2022 roku skorygowana EBITDA wyniosła ponad 165 mln zł, a przychody wyniosły prawie 480 mln zł, po wzroście o 21%. Wirtualna Polska intensywnie rozwija również działalność brokerską na rynku reklamowym, w ramach platformy WPartner.

Drugi kwartał, jak i całe pierwsze półrocze 2022, utrzymują trend wzrostowy w wynikach Wirtualnej Polski Holding S.A. Łączne przychody ze sprzedaży w segmentach online i tv w drugim kwartale 2022 roku wyniosły 267 mln złotych, zysk netto 47,5 mln zł, a skorygowana EBITDA to 93 mln zł, co oznacza wzrost o 21 %. Pierwsze półrocze 2022 roku spółka zamknęła zyskiem netto wynoszącym prawie 93 mln złotych, wyższym o niemal jedną trzecią w porównaniu z 2021 rokiem. Z kolei zysk netto za ostatnie 12 miesięcy to 210 milionów złotych, jest on najwyższy w historii spółki.

 W drugim kwartale rynek reklamy wciąż był silny, mimo niepokoju, który nas otacza, a Wirtualna Polska Holding utrzymywała ponadrynkowe wzrosty. Te dobre wyniki nie byłyby możliwe bez szczególnego wysiłku i zaangażowania naszych pracowników, bo przecież nie aktywami trwałymi nasz biznes stoi. Cieszą nas również wyniki w obszarze turystyki, zarówno zagranicznej, jak i krajowej, które po pandemii niemal się podwoiły – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Nową i wciąż rozwijaną brokerską usługą reklamową jest WPartner. Jest to platforma SSP (Supply-Side Platform), która pozwala innym wydawcom na skuteczną monetyzację ich powierzchni reklamowych dzięki unikatowej, autorskiej technologii WP opartej o model programmatic oraz popytowi ze spółek e-commerce będących klientami WP. Rozwiązanie umożliwia wydawcom wybór optymalnej oferty w czasie rzeczywistym, bez konieczności integracji systemów z wieloma podmiotami zewnętrznymi. Pierwsze półroczne zamknęło się niemal trzykrotnym wzrostem przychodów WPartner w porównaniu do 2021 roku.

Wybrane pozycje sprawozdania z wyniku finansowego

Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (wakacje.pl, nocowanie.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl)i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lipcu 2022 roku z produktów internetowych WP korzystało 22 mln Polaków.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus