Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

CDRL podsumowuje sprzedaż po IV kwartale 2022 r.

Udostępnij

Grupa CDL (CDRL), właściciel marki Coccodrillo oraz Buslik, w IV kwartale 2022 r. wygenerowała 78,8 mln zł przychodów w spółce CDRL S.A. Jest to o 11 proc. więcej w analogicznym okresie ubiegłego roku. W całym 2022 roku wpływy ze sprzedaży w spółce CDRL S.A wyniosły 297,4 mln zł, co oznacza 8 proc. wzrost względem roku 2021.

- Przychody spółki CDRL S.A., zarówno w IV kwartale jak i całym 2022 roku oceniamy jako satysfakcjonujące, szczególnie w obliczu trudnej sytuacji społeczno-gospodarczej. W każdym z kanałów odnotowaliśmy wzrosty, a szczególnie cieszy nas wysoki, 35 proc. z e-commerce w Polsce. Byliśmy bardzo dobrze przygotowani na najgorętszy okres sprzedażowy, co ma odzwierciedlenie w wynikach – komentuje Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL.

Przychody w spółce CDRL S.A. ze sprzedaży e-commerce w Polsce wyniosły w IV kwartale 16,3 mln zł względem 12 mln zł rok wcześniej. W całym 2022 roku ten kanał sprzedaży wygenerował 54,1 mln zł co oznacza wzrost o 5 proc. w porównaniu z 2021 rokiem.

Sieć sklepów Buslik, w 2022 roku osiągnęła 122,4 mln zł przychodów – jest o 9,8 proc mniej niż w 2021 roku. W samym IV kwartale białoruska sieć sprzedaży wygenerowała 32,9 mln PLN przychodów.

- Spadek przychodów w spółce Buslik wynikał z nadal trwającego konfliktu zbrojnego na Ukrainie i niepewnych nastojów konsumenckich na Białorusi. Aktualnie nadal prowadzone są prace związane z optymalizacją powierzchni sklepów – wyjaśnia Przybyła.

W IV kwartale Grupa CDRL S.A. poszerzyła swoją sieć sklepów stacjonarnych zarówno w Polsce jak i zagranicznych rynkach. Firma otworzyła salon agencyjny w Sierpcu oraz sklep własny w Białymstoku, poszerzyła również dostępność produktów swoich marek w Serbii i Mołdawii.

Grupa podjęła również współpracę z Jurkiem Owsiakiem, który w ramach kampanii pod hasłem „Pomaganie jest dziecinne proste” zaprojektował dla Coccodrillo wyjątkowe nadruki na koszulki. Dochód z ich sprzedaży CDRL przeznaczy na wsparcie WOŚP.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus