Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

DRAGO entertainment wchodzi w rolę wydawcy

Udostępnij

DGE (DRAGOENT) – notowany na NewConnect producent i developer gier wideo, autor globalnego hitu Gas Station Simulator – konsekwentnie realizuje plan rozwoju wydawniczego, dzięki podpisanej umowie ramowej z Codebusters Studio S.A. Przedmiotem ww. kontraktu jest wydanie co najmniej czterech symulatorów premium. Etap pre-produkcji został już rozpoczęty.  

Krakowski producent i developer symulatorów premium i survivali ma już na swoim koncie kilka sukcesów wydawniczych. Do tej pory największym okazał się światowej klasy bestseller Gas Station Simulator. Sprzedaż popularnego symulatora w 15 miesięcy przekroczyła istotny próg miliona kopii. To nie jedyna produkcja wydana przez DRAGO entertainment. Rodzimy zespół z powodzeniem wydał także dwa Prologi. Mowa o Gas Station Simulator Prologue: Early Days, którego do tej pory pobrało 1,5 mln graczy oraz Winter Survival Prologue, który w zaledwie tydzień od premiery pobrano ponad 100 tys. razy. Ponadto Studio wydało dodatek do Gas Station Simulator o nazwie Can Touch This, który sprzedał się już w ponad 120 tys. kopii, a także autorski tytuł Food Truck Simulator – projekt zwrócił się jego twórcom w ciągu 54 godz. od globalnej premiery.

Ostatnie dwa lata pozwoliły zespołowi DRAGO entertainment zbudować rozpoznawalność na rynku symulatorów oraz stworzyć solidny strumień przychodów dający pełne bezpieczeństwo finansowe i skumulowanie na koncie ponad 5 mln zł. Teraz to zdobyte doświadczenia spółka zamierza wykorzystać w kolejnym perspektywicznym projekcie, jakim jest stworzenie wydawnictwa. Dzisiaj został wykonany kolejny krok w tym kierunku – podpisana została umowa ramowa z producentem gier Codebusters Studio S.A.

- Dzięki wydanym w ostatnich dwóch latach tytułom zbudowaliśmy gigantyczną bazę graczy, których będziemy teraz chcieli zainteresować naszymi kolejnymi autorskimi produkcjami oraz projektami tworzonymi razem z naszym partnerem biznesowym, Codebusters Studio – mówi Karol Sasorski, Dyrektor ds. Marketingu DRAGO entertainment – Jak zawsze staramy się działać rozważnie, dlatego zaczynamy od niewielkiej liczby projektów, żeby nie przeciążyć naszego świeżo rozbudowanego zespołu marketingowego. Symulatory premium, tworzone przez 20-sto osobowy zespół Codebusters, będą miały wpływ również na dalszą monetyzację Gas Station Simulator i całe jego uniwersum. – dodaje.

Umowa z Codebusters Studio zakłada wspólne wydanie co najmniej czterech symulatorów premium, których pre-produkcja została już rozpoczęta. Koszty produkcji pokrywać będzie Codebusters Studio, natomiast koszty marketingu będą współdzielone przez oba podmioty.

- Stale rozwijamy swoje kompetencje, które mają przekładać się na nowe źródła przychodów. – mówi Piotr Żygadło, Dyrektor Operacyjny w DRAGO entertainment. – Propozycja współpracy z Codebusters pozwala nam na maksymalne wykorzystanie zdobytego doświadczenia i dodatkową możliwość ich komercjalizacji – dodaje.

Zarząd DRAGO entertainment podkreśla, że już wkrótce należy się spodziewać podpisania kolejnych umów z Codebusters Studio  tym razem umów wykonawczych na konkretne projekty.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus