Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto Tarczyński spadł r/r do 3,33 mln zł w III kw. 2016 r.

Udostępnij

TAR (TARCZYNSKI) odnotował 3,33 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2016 r. wobec 6,88 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 6,19 mln zł wobec 10,53 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 166,47 mln zł w III kw. 2016 r. wobec 144,9 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-III kw. 2016 r. spółka miała 9,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 16,15 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 464,81 mln zł w porównaniu z 398,8 mln zł rok wcześniej.

"Istotny wpływ na wzrost osiągniętych przychodów w okresie pierwszych 9 miesięcy 2016 roku miało systematyczne rozszerzanie współpracy z sieciami handlowymi oraz wdrożenie nowych asortymentów grupy Premium. W okresie 9 miesięcy 2016 roku marża brutto na sprzedaży wyniosła 19,3% i była o 3,1 pkt proc. niższa niż w analogicznym okresie 2015 roku. Najważniejszym czynnikiem spadku marży brutto był wyższy koszt surowca - koszty zużycia materiałów i energii w przychodach po dziewięciu miesiącach 2016 roku (poza przychodami ze sprzedaży towarów i materiałów) wynosiły 63,8%, natomiast po dziewięciu miesiącach 2015 roku 61,2%" - czytamy w raporcie. 

Wynik EBITDA Grupy w okresie trzech kwartałów 2016 roku wyniósł 35 855 tys. zł. i był o 15,3% niższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Rentowność EBITDA wyniosła 7,7%. Grupa wypracowała w okresie 9 miesięcy 2016 roku 9 403 tys. zł zysku netto przy rentowności netto na poziomie 2,0%, podano także. 

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2016 r. wyniósł 9,16 mln zł wobec 16,9 mln zł zysku rok wcześniej.

Tarczyński jest wiodącym producentem wyrobów wędliniarskich w Polsce, oferującym produkty pod markami Tarczyński, Dobrosława oraz Starpeck. Grupa produkuje ok. 500 wyrobów mięsno-wędliniarskich. Strategicznym obszarem działalności jest segment produktów premium. Spółka zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej giełdy w czerwcu 2013 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus