Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zarząd Big Cheese Studio chce wypłacić 2,67 zł dywidendy na akcję

Udostępnij

Zarząd notowanej na GPW spółki BCS (BIGCHEESE), w dn. 18  maja br. zarekomendował wypłatę ponad 11 mln zł dywidendy z zysku netto za rok obrotowy 2022. To jak dotąd największa dywidenda w historii spółki, wynosząca 65 proc. zysku netto, liczącego w ub. roku 16,7 mln zł (wzrost rdr o 34%). Dywidenda na jedną akcję wynieść ma 2,67 zł, dając stopę dywidendy na poziomie 5,5 proc. Ostateczna decyzja w tej sprawie zapadnie w późniejszym terminie, podczas zwołania Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Big Cheese Studio.

- W 2022 roku osiągnęliśmy dobre wyniki finansowe. To zasługa niesłabnącej popularności naszego flagowego tytułu Cooking Simulator. Prócz wysokiej monetyzacji gry, nie bez znaczenia był także odpowiedni dobór kanałów dystrybucyjnych. Wdrożona dywersyfikacja, podykotowana odpowiednio obraną strategią rozwoju, przynosi nam oczekiwane korzyści. Po rekordowych wynikach, przychodzi czas na rekordową wypłatę dywidendy. Wczoraj nasz Zarząd podjął uchwałę w tej sprawie. Zarekomendowana została wypłata dywidendy dla naszych akcjonariuszy z zysku netto za 2022 rok o wartości ponad 11 mln zł (65 proc. zysku). Dywidenda na jedną akcję liczyć ma 2,67 zł, daje to stopę dywidendy na poziomie 5,5 proc. Pozostała część zysku, o wartości 5,7 mln zł zostanie przeznaczona na kapitał zapasowy. – informuje Jakub Rafał, Dyrektor Finansowy w Big Cheese Studio.

Big Cheese Studio to polski producent i wydawca gier wideo. Spółka specjalizuje się w tworzeniu gier symulacyjnych z elementami ekonomii i strategii. W 2019 roku na rynku zadebiutowała pierwsza, autorska produkcja studia – Cooking Simulator. Obecnie to najlepsza gra o gotowaniu na świecie. Projekt doczekał się już wersji VR, która równie szybko zyskała uznanie graczy, otrzymując z początkiem zeszłego roku miano najlepszej gry VR roku 2021 platformy Steam. Studio nie zwalnia tempa i w najbliższych planach ma zarówno odsłonę podstawki na platformie PlayStation VR 2, jak i rozpoczęcie sprzedaży Cooking Simulatora na rynku chińskim – możliwe, że nawet w tym półroczu.

Obecnie łódzki zespół koncentruje swoje siły nad kilkoma projektami jednocześnie, trzy z nich są priorytetowe. Mowa o wyczekiwanym Cooking Simulatorze 2, Pizza Empire oraz Underdose. Trzecia gra to nowo ogłoszony tytuł, który do tej pory znany był jako Project X. Jest to gra narracyjna inspirowana Blade Runner, stawiająca gracza przed trudnymi wyborami moralnymi.

Wszystkie trzy tytuły zostaną zaprezentowane na tegorocznym Gamescom za tzw. zamkniętymi drzwiami. Wydarzenie odbędzie się w dniach 23-27 sierpnia w Kolonii w Niemczech.

- Aktualnie trwają zaawansowane prace nad trzema kluczowymi dla nas projektami. Jednym z nich jest sequel do Cookinga. To dla nas bardzo ważny produkt. Z jego premierą w dalszym ciągu celujemy na 2023 rok, choć dajemy sobie pewien ew. zapas czasu na dodatkowe doszlifowanie. We wrześniu tego roku odbędą się zamknięte testy, po którym to czasie będzie nam najłatwiej ocenić ostateczną datę debiutu. Nie chcemy się spieszyć, by nie zmarnować wielkiego potencjału gry – naszą ambicją jest by sequel przebił jego podstawkę, a to naprawdę ambitny cel. Robimy więc wszystko by produkt finalnie był atrakcyjny dla jak najszerszej grupy odbiorców i jednocześnie przyniósł nam kolejne zyski – mówi Łukasz Dębski, CEO w Big Cheese Studio.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus