Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sprzedaż Miraculum spadła w maju o 11%

Sławomir Ziemski, prezes zarządu Miraculum
Sławomir Ziemski, prezes zarządu Miraculum
Udostępnij

Notowana na Głównym Rynku GPW firma kosmetyczna MIR (MIRACULUM) wypracowała od początku roku do końca maja 21,3 mln zł przychodów – jest to o 22 proc. więcej r/r. W samym maju wyniosły one 3,5 mln zł – jest to o 11 proc mniej niż rok wcześniej. Spółka systematycznie umacnia eksport. Narastająco, wpływy z tego tytułu wyniosły 5,3 mln zł i jest to wzrost o 56 proc. względem okresu styczeń-maj 2022 r. W minionym miesiącu spółka realizowała zaplanowane dostawy do kontrahentów zagranicznych, uczestniczyła również w targach Central Asia Beauty Expo w Kazachstanie, co powinno przełożyć się na kolejne międzynarodowe kontrakty.

- Wynik osiągnięty w maju, choć niższy w porównaniu z rokiem poprzednim, jest dla nas zadawalający. W minionym roku maj był wyjątkowym miesiącem, ponieważ wtedy odbyły się duże, jednorazowe dostawy do Ukrainy oraz na rynek krajowy, co spowodowało efekt wysokiej bazy i przełożyło się na niższy wynik w tym roku. Ze spokojem i optymizmem patrzymy w przyszłość, ponieważ sprzedaż towaru u naszych partnerów jest wyższa niż oczekiwana, a nasze nowości produktowe są bardzo dobrze przyjmowane przez rynek – komentuje Sławomir Ziemski, prezes zarządu Miraculum.

Miraculum konsekwentnie realizuje założenia związane z rozwojem eksportu. W maju zostały zrealizowane między innymi zamówienia do partnerów z Malezji, Hiszpanii i Arabii Saudyjskiej. Do realizacji na II kwartał 2023 pozostały dostawy o łącznej wartości ok 75 tys. USD. W minionym miesiącu spółka uczestniczyła w targach Central Asia Beauty Expo w Kazachstanie, w czerwcu natomiast odbędą się targi Slavic B2B Beauty. Uczestnictwo w tego typu wydarzeniach przekłada się na pozyskanie nowych, zagranicznych partnerów.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus