Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Piotr Gamracy, Vivid Games: Dostrzegamy sezonowe pogorszenie efektywności UA

Piotr Gamracy, Vivid Games
Piotr Gamracy, Vivid Games
Udostępnij

VVD (VIVID) wypracowała czerwcu 1,6 mln zł przychodu ze sprzedaży i niewielką stratę na poziomie 40 tys zł, co jest skutkiem sezonowego obniżenia się rentowności kampanii UA. Przychody za pierwsze półrocze wynoszą narastająco blisko 12 mln zł, zysk netto 0,5 mln zł, a EBITDA 2,3 mln zł. W ostatnich tygodniach Spółka dokonała spłaty przedostatniej raty układowej oraz zawarła istotną dla realizowanej strategii umowę na nową grę z BBT (BOOMBIT). Ogłoszono też premierę portu Eroblast na Nintendo Switch, który trafi do graczy już 14 lipca.

- Wyniki za czerwiec są zgodne z naszymi przewidywaniami. Dostrzegamy sezonowe pogorszenie efektywności UA. Już w czerwcu dało się też odczuć spadek stawek reklamowych, co wpłynęło negatywnie na efektywność monetyzacji reklamowej. Przewidujemy, że trend powinien odwrócić się po wakacjach, jednak zespoły projektowe stawiają teraz na implementację mechanizmów, które pozwolą zwiększyć dochodowość monetyzacji z mikropłatności w kolejnych miesiącach - podkreśla Piotr Gamracy, CEO Vivid Games.  - Równolegle pracujemy nad rozwojem nowych gier i poszukujemy kolejnych partnerów. Obok Real Boxing 3, zaczynamy pracować nad Easy Boxing, którego wydaniem i promocją zajmie się BoomBit. Pod koniec wakacji powinniśmy też wiedzieć jak duży sukces komercyjny osiągnął port Eroblast na Nintendo Switch, który trafi do sprzedaży w USA i Europie już 14 lipca - dodaje Prezes.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus