Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Piotr Bieliński, Action: Rozwijamy projekty e-commerce, a także nowe marki w segmentach non-IT

Udostępnij

29 września GK ACT (ACTION) przedstawiła wyniki finansowe za I połowę 2023 roku. Był to kolejny okres sprawozdawczy, w którym wielobranżowy dystrybutor, dostawca e-commerce oraz rozwiązań zaawansowanych do biznesu odnotował wysoką marżę na poziomie 8,73 proc. i wzrost klientów w segmencie detalicznym do 411 tys. względem 243 tys. w tym samym okresie 2022 roku. Firma wypracowała w pierwszym półroczu 2023 przychody ze sprzedaży w wysokości 1 146 273 tys. zł, które były wyższe o 2,78% od przychodów w analogicznym okresie zeszłego roku i zysk netto o wartości 14 431 tys. zł.

Rozwój sprzedaży bezpośredniej e-commerce poprzez własne projekty i wybrane platformy aukcyjne w Polsce oraz współpraca z zagranicznymi partnerami to główne obszary biznesowe ACTION S.A. Warto podkreślić, że w pierwszej połowie 2023 r. do grona własnych sklepów internetowych dołączył e-sklep bron.pl, którego spółka przejęła pakiet kontrolny akcji. Jak widać, szeroko pojęta działalność ACTION S.A. w domenie e-commerce w połączniu z silnymi markami własnymi oraz rozwojem firmy w kierunku dystrybucji rozwiązań zaawansowanych gwarantuje stabilny i wydajny biznes, a przy tym niezależny finansowo, gdyż Spółka nie korzysta z kredytów bankowych. 

Naszym zadaniem jest dostosowanie spółki do obecnych, wymagających realiów na rynku handlowym tak, by była ona rentowna i rozwijała się. Natomiast duża konkurencja, napływ towarów z niemal całego świata, wzrosty cen obsługi biznesu powodują, że zadanie to staje się ogromnym wyzwaniem, co zawsze dodatkowo motywuje nas do działania. Dlatego rozwijamy nasze projekty e-commerce, a także nowe marki w segmentach non-IT. Taka dywersyfikacja zapewnia stabilny, długotrwały wzrost – komentuje Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.

W pierwszej połowie 2023 r. bardzo dobrze rozwijał się segment Enterprise B2B w dziale ACTION Business Center, który dzięki rozbudowaniu oferty i współpracy z coraz szerszą grupą producentów z zakresu enterprise pozyskuje wielu nowych klientów. Wsparciem w rozwoju tego segmentu biznesu w ACTION S.A. jest szeroki zakres szkoleń, które wpisują się w potrzeby rynkowe partnerów.  

Aktywnie szukamy nisz, co pomaga nam osiągać efekt synergii. Partnerzy to doceniają, gdyż widzą potencjał w dostępie do różnorodnej oferty produktowej wspartej kierunkowymi szkoleniami. Mamy też dużą liczbę zróżnicowanych kanałów sprzedaży i dostawców, dzięki czemu możemy prowadzić rentowny biznes, co jest dziś kluczem do sukcesu – dodaje Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.

Wybrane dane finansowe GK ACTION S.A. za I półrocze 2023 r.

  za 2 kwartał narastająco
tys. zł 2023 2022 zmiana 
%
2023 2022 zmiana 
%
Przychody 
ze sprzedaży
560 030 564 396 -0,77 1 146 273 1 115 263 2,78
Zysk/strata brutto 
ze sprzedaży
50 485 48 856 3,33 101 584 97 375 4,32
Marża 9,01% 8,66 0,36 8,86 8,73 0,13
Zysk netto 5 175 7 482 -30,83 14 431 17 759 -18,74
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus