Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

30% wzrost sprzedaży Brand24 w IIIQ 2023

Udostępnij

W trzecim kwartale 2023 r. powtarzalne przychody (MRR) B24 (BRAND24) wyniosły 531 tys. USD. Oznacza to 30-proc. progres, licząc rok do roku, oraz 8-proc. w stosunku do drugiego kwartału bieżącego roku

Giełdowy Brand24 – dostarczający firmom na całym świecie narzędzia i usługi do monitorowania mediów – nie zwalnia tempa. Trzeci kwartał 2023 r. to kolejny – od początku 2022 r.  – okres dynamicznego wzrostu powtarzalnych przychodów spółki. Wyniosły 531 tys. USD (2,25 mln zł), czyli o prawie jedną trzecią więcej niż w 3 kw. 2022 r. W takiej samej skali wzrosło ARPU (od nowych i dotychczasowych klientów) do kwoty 139 USD (589 zł). Dużo większy – bo aż 43-procentowy  skok -  zanotowało ARPU  z nowo pozyskanych użytkowników. W 3 kw. 2023 r. wyniosło ono 180 USD wobec 126 USD rok wcześniej.

- Średni przychód z nowych klientów pokazuje, że mamy wciąż dużą przestrzeń do wzrostów. Po pogłębionej analizie konkurencji uznaliśmy, że mamy narzędzie i funkcjonalności, które niczym nie odbiegają od potentatów rynkowych, a często są po prostu lepsze, bardziej zaawansowane. Jednocześnie oferujemy ceny zdecydowanie niższe od tych, które ma konkurencja z segmentu enterprise, szczególnie na kluczowym amerykańskim rynku. Dlatego kontynuujemy cykl modyfikacji naszego modelu cenowego, a zmiany są na razie dobrze przyjmowane przez rynek. Dodatkowo mamy naturalną wymianę klientów – przybywa dużych i średnich przedsiębiorstw, kosztem małych podmiotów. Rośnie nam też udział klienta zagranicznego – już 80 proc. przychodów generujemy w dolarze - mówi Michał Sadowski, prezes Brand24.

Produkt rozwija się szybciej niż kiedykolwiek. Tylko w trzecim kwartale oddaliśmy klientom szereg nowych funkcjonalności, m.in. pogłębioną analizę sentymentu z podziałem na emocje, rozszerzoną geolokalizację czy zaawansowane narzędzie do porównywania marek.

 - Obok Brand24 rozwijamy też, uzupełniający naszą platformę, dział Insights24 – czyli indywidualne raporty analityczne na zlecenie najbardziej wymagających klientów. Przychodów z tej działalności nie wliczamy na MRR, a obecnie wartość kontraktów na tę usługę zbliżą się 1 mln PLN w skali roku. Dobrze rodzi sobie – również nie wliczana do MRR – aplikacja Media Monitoring sprzedawana przez Semrush Marketplace. Tam miesięczne powtarzalne przychody to już prawie 17 tys. USD – szacuje Michał Sadowski.

Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus