Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

CIECH rozwija biznes solny w Niemczech

Udostępnij

Pełne moce produkcyjne na poziomie 450 tys. ton rocznie w 2024 roku, wzmacniająca efektywność technologia MVR, pozycja europejskiego lidera na rynku tabletek solnych i rozwój silnej marki własnej – CIE (CIECH) rozwija biznes solny dzięki swojej warzelni soli w Niemczech. Działanie jednego z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych tego typu w Europie, zlokalizowanego w Stassfurcie w Saksonii-Anhalt, plasuje Grupę CIECH wśród największych producentów soli warzonej w Europie.

Warzelnia soli, która znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie istniejącej fabryki sody, kosztowała blisko 700 mln zł i stanowiła element największego programu inwestycyjnego w historii Grupy CIECH. Asortyment oddanego do użytku w 2021 r. nowoczesnego zakładu w Niemczech obejmuje m.in. tabletki solne czy sól spożywczą.

Nowoczesne technologie – energooszczędna produkcja

Nowoczesny zakład produkcyjny CIECH Salz Deutschland stosuje efektywne i zautomatyzowane technologie, w tym MVR, co przyczynia się do odparowywania wody poprzez dostarczanie pary pod ciśnieniem. W rezultacie produkcja w warzelni soli w Stassfurcie jest energooszczędna oraz niskoemisyjna, a ponadto opiera się na własnych źródłach surowców. Nowoczesność zakładu przejawia się także w obszarze zarządzania odpadami, a spółka CIECH Salz Deutschland stara się aktualnie o certyfikat ISO 14001 potwierdzający najwyższe standardy w zarządzaniu kwestiami środowiskowymi.

Dzięki nowoczesnym zakładom produkcyjnym i najwyższej jakości produktom z sukcesem rozwijamy naszą pozycję w europejskiej branży solnej – mówi Philipp Kley, dyrektor Business Unitu Sól w Grupie CIECH.

Grupa CIECH jest również największym producentem soli warzonej w Polsce. Moce produkcyjne zakładu w Janikowie (na Kujawach) sięgają 550 tys. ton soli rocznie. Asortyment fabryki obejmuje m.in. sól spożywczą, tabletki solne do uzdatniania wody, a także granulat solny. Sól z Janikowa, oprócz rynku rodzimego, trafia także do krajów Europy Środkowej i Skandynawii. Dzięki ulokowaniu zakładów produkcyjnych biznesu solnego CIECH w dwóch krajach łączne moce produkcyjne docelowo wyniosą około 1 mln ton rocznie, co plasuje CIECH na pozycji jednego z wiodących producentów soli warzonej w Europie.

Lider na rynku tabletek solnych i rozwój marki własnej

Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na tabletki solne do zmiękczania wody, CIECH umacnia swoją pozycję lidera branży w całej Europie, maksymalizując ich produkcję. Grupa wprowadziła również na rynek markę wysokiej jakości tabletek solnych AQUA PRO. Produkt jest stosowany w systemach zmiękczania wody, m.in. do regeneracji wymienników jonitowych, zmiękczaczy wody i filtrów multifunkcyjnych, które wychwytują składniki zwiększające twardość wody (wapń i magnez). Tabletki te są obecnie produkowane w niemieckiej warzelni soli w Stassfurcie oraz dystrybuowane na rynkach Europy Zachodniej oraz w fabryce CIECH w Janikowie, trafiając na rynki Europy Środkowo-Wschodniej oraz do Skandynawii. Produkt jest dostępny m.in. w sieciach marketów budowlanych typu DYI (Zrób to sam). 

AQUA PRO jest wyraźnym przykładem naszego zaangażowania i wizji utrzymania wiodącej pozycji na rynku niemieckim i poza nim. Odpowiadamy na potrzeby naszych klientów, kładąc jednocześnie duży nacisk na zrównoważone rozwiązania w branży solnej – dodaje Philipp Kley.

CIECH na rosnącym rynku tabletek solnych umacnia swoją pozycję wiodącego dostawcy. Jest to szczególnie zauważalne  w Niemczech, które są największym rynkiem sprzedaży tego produktu. Rosnący popyt wynika m.in. z coraz powszechniejszego uzdatniania wody i jej chemicznego przetwarzania, zastosowania w produkcji agrochemicznej oraz w obiektach wodno-sportowych. Produkując tabletki solne w Niemczech, CIECH stawia na innowacyjne technologie – m.in. automatyczne narzędzia i najwyższej klasy sprzęt produkcyjny, osiągając moc produkcyjną na poziomie do 180 tys. tabletek soli na godzinę. Tabletki solne, wytwarzane z własnych surowców o czystości 99,9% chlorku sodu, zapewniają najwyższą jakość wody, a także optymalną ochronę roślin. Jednocześnie produkt jest dystrybuowany w opakowaniach typu LDPE, nadających się do recyklingu zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju i zobowiązaniami ambitnej strategii ESG Grupy.

Plany

W przyszłości niemiecka spółka Grupy planuje rozszerzyć portfolio marek własnych o konkretne produkty w poszczególnych segmentach, m.in. dla sektora rolniczego, w szczególności o własną sól paszową. CIECH zamierza ponadto zwiększyć swoją obecność na rynku soli spożywczej. W czerwcu br. zostało ogłoszone strategiczne partnerstwo z globalną grupą Cargill, która włączyła sól spożywczą CIECH do swojego ogólnoeuropejskiego portfolio produktów. CIECH, poprzez ciągłe inwestycje w innowacyjne technologie i zrównoważone zarządzanie, konsekwentnie kontynuuje rozwój na ścieżce wzrostu w branży solnej. Grupa pełni także istotną rolę w rozwoju ekonomicznym regionu Saksonia-Anhalt, będąc również stabilnym oraz przyjaznym pracodawcą.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus