Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Miraculum z zyskiem w trzecim kwartale

Udostępnij

Notowana na Głównym Rynku GPW firma kosmetyczna MIR (MIRACULUM) od stycznia do końca września osiągnęła 35,2 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 10 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. W samym trzecim kwartale spółka wypracowała 10,7 mln zł przychodów oraz dodatni wynik na poziomie netto, który wyniósł 159 tys. zł. Spółka odnotowała solidne wzrosty na poziomie EBITDA – wzrost do poziomu 715 tys. zł, a po trzech kwartałach 1,5 mln zł, co stanowi wzrost o 77 proc. r/r.

- Bardzo dobry wynik EBITDA po III kwartałach świadczy o coraz lepszej kondycji naszej firmy. Osiągnięcie takich poziomów było możliwe dzięki konsekwentnej realizacji przyjętej strategii, dużemu wsparciu akcjonariuszy oraz zaangażowaniu pracowników, Na wynik przełożyło się także efektywne zarządzanie zasobami, elastyczne podejście do oferty produktowej i dostosowanie się dynamicznie zmieniającego się rynku kosmetycznego – mówi Sławomir Ziemski, prezes zarządu Miraculum.

Trzeci kwartał bezapelacyjnie należało do marki CHOPIN. Perfumy Chopin for her: Constance, Marie, George Sand zostały bardzo pozytywnie przyjęte przez klientki a sama dynamika wzrostu przychodów w tej marce w omawianym okresie wyniosła 82 proc r/r.  Perfumy były promowane podczas najważniejszych wydarzeń kulturalnych w Polsce odbywających się w Filharmonii Narodowej i Teatrze Wielkim m.in. ,,Chopin i jego Europa”, ,,Szalone Dni Muzyki”. Miraculum planuje dalsze działania marketingowe w tym związane z koncertami Natalii Kukulskiej w ramach projektu ,,Czułe struny”.

We wrześniu br. po wielu latach przerwy wróciła na rynek kultowa woda kolońska PRASTARA 1682 –Miraculum odtworzyło zapach kultowej wody kolońskiej na podstawie odnalezionej w archiwum receptury i przekazało odświeżony produkt w ręce klientów. Wprowadzenie tego produktu na rynek przerosło oczekiwania sprzedażowe spółki.

Sprzedaż eksportowa w III kwartale wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku o 13 proc. Spółka zrealizowała sprzedaż m.in. do USA, Arabii Saudyjskiej, Hiszpani, Chorwacji i Grecji.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus