Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

cyber_Folks rośnie organicznie

Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks
Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks
Udostępnij

Grupa CBF (CYBERFLKS) notuje kolejny rekordowy kwartał. Od czerwca do września br. skorygowana EBITDA wyniosła 36,2 mln zł (30 proc. wzrostu r/r). W tym okresie zysk netto przekroczył 16,8 mln zł, co oznacza trzykrotny wzrost w porównaniu do trzeciego kwartału 2022 roku. W ciągu ostatnich 12 miesięcy Grupa wygenerowała ponad 125 mln zł gotówki z działalności operacyjnej.

- Za nami udany kwartał, który przyniósł całej Grupie istotny wzrost, co jest wyraźnie widoczne w wynikach finansowych na koniec września. Tylko w trzecim kwartale skorygowana EBITDA r/r wzrosła o 30 proc. - osiągając poziom 36,2 mln zł, a zysk netto przekroczył 16,8 mln zł. To trzykrotnie więcej w porównaniu do wyniku za trzeci kwartał ub. roku. Warto zaznaczyć, że od początku okresu porównawczego do dziś nie dokonaliśmy żadnych przejęć, więc rekordowy kwartał to zasługa wyłącznie wzrostu organicznego – mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks.

Narastająco, od początku roku, przychody Grupy cyber_Folks wyniosły ponad 347 mln zł, czyli o 24 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu ub. roku. Zysk netto wzrósł z 22,8 mln zł do 50,6 mln zł (122 proc. wzrostu), a skorygowana EBITDA wzrosła o 43 proc. – do 102,8 mln zł.

- Mamy ogromne kompetencje w obszarach operacyjnych, w których działamy: obecności w Internecie, automatyzacji biznesu i w obszarze komunikacji. Jesteśmy pierwszym wyborem dla klientów, którzy cenią sobie kompleksowe kompetencje i zrozumienie prowadzenia biznesu online, a w szczególności sektora e-commerce. W tym roku jeszcze mocniej stawiamy na rozwój własnych rozwiązań. Podstawą naszej silnej pozycji na rynku jest podążanie za zmianami, analizowanie trendów i tworzenie nowoczesnych produktów – dodaje Jakub Dwernicki.

Od kilku miesięcy dostępny jest kreator sklepu internetowego _Stores, dzięki któremu klienci w kilku prostych krokach stworzą swój własny sklep internetowy. Produkt szybko się rozwija i z miesiąca na miesiąc zyskuje co raz więcej klientów. W samym październiku pozyskaliśmy ponad 100 nowych sklepów internetowych. Obecnie cyber_Folks pracuje nad nowymi produktami, które wykorzystują potencjał sztucznej inteligencji w automatyzacji pracy i obecności w Internecie małych i średnich firm.

W lipcu br. nastąpiła finalizacja procesu połączenia R22 oraz cyber_Folks. Celem utworzenia jednego silnego brandu jest m.in. kompleksowa odpowiedź na potrzeby inwestorów i klientów oraz uproszczenie struktury Grupy. Obecnie z usług cyber_Folks korzysta ponad 350 tys. klientów w ponad 100 krajach.

W październiku cyber_Folks, jako pierwsza polska firma technologiczna notowana na GPW, uruchomiła Program Korzyści dla Inwestorów. To działanie ma zwiększyć zaangażowanie obecnych akcjonariuszy i klientów. Uczestnicy Programu otrzymają szereg korzyści, w tym między innymi zniżki na usługi czy dostęp do bezpłatnego monitoringu SEO i strony www.

- Zmiana nazwy na cyber_Folks oraz uruchomienie programu korzyści dla Inwestorów to strategiczne działania, pokazujące w jakim obszarze działań chcemy się koncentrować. Chcemy budować silną markę i silne relacje z interesariuszami Grupy. Od wielu lat pokazujemy, że można bardzo dynamicznie rosnąć, a jednocześnie zarabiać przy tym pieniądze i wypłacać je inwestorom. Niezmiennie chcemy dzielić się z naszymi akcjonariuszami zyskiem w postaci regularnej dywidendy. We wrześniu br. września do akcjonariuszy trafiło z tego tytułu ponad 13 mln zł. Co roku zwiększamy tę kwotę. – mówi Robert Stasik, wiceprezes zarządu cyber_Folks.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus