Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Klabater zmniejszył straty

Udostępnij

W III kwartale 2023 roku, KBT (KLABATER), notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo, wypracował ponad 1,1 mln zł przychodów netto, co stanowi wzrost o 56 proc. r/r. W raportowanym okresie spółka odnotowała rosnące przychody ze sprzedaży gier portingowych (wzrost o 196 proc. r/r). Istotnym źródłem przychodów była sprzedaż gier z back katalogu, który obecnie składa się już z 31 gier. Wśród najważniejszych planów Klabater wymienia rozwój Crossroads Inn 2 i nowe projekty wydawnicze.

– W III kwartale br. odnotowaliśmy wzrost przychodów ze sprzedaży produktów własnych o 47 proc. r/r do 428 tys. zł, a łączne przychody z projektów portingowych i publishingowych wzrosły do 718 tys. zł, czyli o 62 proc. r/r. Nasz bogaty katalog jest kluczowym elementem naszej strategii biznesowej, a stale zawierane nowe umowy na porting świadczą o naszej solidnej pozycji na rynku – komentuje Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater.

W trzecim kwartale roku, Klabater intensywnie zaangażował się w szereg działań promocyjnych, z wyprzedażą katalogu gier na platformie Xbox jako jednym z najistotniejszych.

– Nasza strategia promocyjna, w tym aktywne zarządzanie cenami i skuteczne wykorzystanie rozbudowanego back katalogu, odgrywają kluczową rolę w wzmacnianiu naszych przychodów. Mimo zanotowanej straty netto na poziomie 283 tys. zł, obserwujemy pozytywny trend w finansach firmy, co potwierdza skuteczność naszej strategii – podkreśla Robert Wesołowski.

Klabater koncentruje swoją strategię na dwóch filarach: produkcji własnych gier oraz portingu. W 2024 roku zaplanowano premierę Crossroads Inn 2, która odbędzie się w ramach programu early access. Pierwsza część serii Crossroads Inn, ciesząc się dużym uznaniem, sprzedała się w nakładzie ponad 130 tys. egzemplarzy, generując zysk na poziomie 3,33 mln zł.

Dodatkowo, w nadchodzącym roku, studio ma w planach rozpoczęcie prac nad kontynuacją Heliborne, która stanowi jedno z naszych kluczowych IP. Solidna pozycja tej marki na rynku pozwala nam na wysokie oczekiwania co do potencjalnych wyników finansowych z tej produkcji. Klabater dąży do wydania co najmniej 8 tytułów rocznie, włączając w to zarówno produkcje własne, jak i portowane.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus