Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

BM Pekao: Komentarz do wyników Rainbow Tours po trzecim kwartale 2023 r.

Udostępnij

RBW (RAINBOW) opublikował wyniki za 3Q23 z następującymi informacjami (PLN mn):

  • Zysk brutto na sprzedaży: 266.8mn (+90% y/y)
  • Marża brutto na sprzedaży: 18.6% (+6.0 pp. y/y)
  • Koszty SG&A: -124mn (+55% y/y)
  • Zysk na sprzedaży: 142.7mn (+137% y/y)
  • EBITDA: 150.6mn (+115% y/y)
  • Saldo finansowe: -2.4mn vs +1.3mn in last year.
  • Przepływy operacyjne: +118mn vs +49mn in last year (YTD’23: 351mn vs 138mn in last year).
  • CAPEX (PLN mn): –2.mn vs –1.mn in last year (YTD’23: -26mn vs -3mn in last year).
  • Przychody przyszłych okresów: 218mn (+62% y/y).
  • Net cash (PLN mn): 337mn
  • FCF LTM: 233mn and 113mn in 3Q.

Our view: POSITIVE

Wyniki finansowe znacznie powyżej naszych założeń i konsensusu rynkowego (+34% i 29%). Postrzegamy pozytywnie wyniki przy obecnym poziomie wyceny. Marża brutto ze sprzedaży wzrosła do 18,6% (+6,0 p.p. r/r), czyli znacznie powyżej naszych założeń (ok. +3 pp. r/r). Koszty SG&A wyniosły +16% powyżej naszych założeń modelowych (różnica: -17 mln). Oczekujemy, że udział kosztów zmiennych wzrósł ze względu na wyniki finansowe spółki w tym roku. Biorąc pod uwagę obecne ceny paliwa lotniczego i kursy walut, jest to nadal dobry prognostyk na 4Q i 1Q24e. Po 3 kw. widzimy przestrzeń do podniesienia naszej prognozy zysku netto do ok. 160-170 mln wobec 98 mln w ostatniej aktualizacji. Ponadto poziom konwersji EBITDA na OCF może być wyższy niż zakładaliśmy na ten rok (YTD: 351 mln w OCF) i FCF. Kolejny rok po potencjalnej normalizacji marży operacyjnej nadal implikuje EBITDA na poziomie ok. 96 mln zł w naszym scenariuszu bazowym (EV/EBITDA'24: 5,9x / marża EBITDA: 2,8% vs. śr. 3,3% w latach 2013-23e, ale po 2020 r.). Należy jednak zwrócić uwagę, że część wyników w prognozie na kolejne lata można traktować jako pozytywny one-off. W kolejnych latach spółka będzie musiała dostosować się cenowo do potencjalnie niekorzystnych zmian walut i cen paliwa lotniczego (w modelu zakładamy normalizację), biorąc pod uwagę marże operacyjne w sektorze. Ponadto, w ostatnim czasie widoczny jest proces poprawy nastrojów konsumenckich i perspektyw dla konsumpcyjnego komponentu PKB. Jednak wolumeny będą musiały pozostać silne w nadchodzącym roku, ponieważ efekt cenowy na przychody ze sprzedaży jest w trakcie wygasania (ex mix produktów). Obecnie ceny wycieczek nie są znacząco wyższe niż rok temu i są nieco niższe (-2-4%) niż w maju. Jeśli chodzi o przedsprzedaż w 4Q i 1Q24e: Wysoki poziom przedsprzedaży (+42% r/r) na kolejny sezon wskazuje na kontynuację bardzo silnych trendów na rynku turystycznym. Dane wskazują, że nasze założenia modelowe na 4Q i 1Q 2024 mogą być bardzo konserwatywne (Przychody: +20% r/r w 4Q23e i +10% r/r w 1Q24e). Jest to kolejny znak, że dynamika rynku nabiera tempa i przyspiesza w sezonie zimowym.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus