Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Fabrity pracuje nad 25-30% wzrostem przychodów w roku, zapowiada nową strategię

Udostępnij

FAB (FABRITY) ma za sobą – zgodnie z wcześniej opublikowanymi szacunkami – kolejny bardzo dobry kwartał powtarzalnego biznesu, do którego wyników dołożyła się finalizacja przeglądu opcji strategicznych spółek marketingowych, oznaczająca ich sprzedaż inwestorowi branżowemu.

– Celujemy we wzrost przychodów dla całego roku o 25-30%. Będzie to nieco powyżej planu – powiedział prezes Tomasz Buczyński, który w procesie sukcesji przejął od listopada stery grupy od Pawła Wujca, który z kolei wszedł do Rady Nadzorczej.

Inwestorów w naturalny sposób interesowało również, czy tak wysokie tempo wzrostu uda się osiągnąć również w przyszłym roku, szczególnie że sytuacja w branży nie należy do najlepszych.

– W przyszłym roku zrobimy wszystko, żeby ten wzrost powtórzyć. Założyłbym, że każdy kolejny kwartał w przyszłym roku powinien być wzrostowy, lepszy niż poprzedni. Czy będą to takie mocne, dwucyfrowe wzrosty, jest bardzo trudno powiedzieć w tym momencie. Na dziś obstawiałbym, że możemy mieć bardziej widoczne przyspieszenie w IV kwartale przyszłego roku – wskazał CEO Tomasz Burczyński.

– W przeciwieństwie do firm z branży software, które przeżywają obecnie problemy, my cierpliwie budowaliśmy jakościowy portfel dużych klientów i optymalizowaliśmy zarządzanie projektami. W rezultacie nawet obecnie rośniemy, zwiększamy biznes z klientami, nasi klienci są stabilni i pozyskujemy także nowych. Widzimy trend, że klienci więksi zamawiają coraz więcej i coraz bardziej skomplikowanych usług. Na tych klientach można budować wzrost rentowności, marżowość – dodał Prezes Burczyński.

Dla akcjonariuszy istotna jest również deklaracja zarządu co do dystrybucji dodatkowych środków w postaci dywidendy i skupu akcji własnych (około 15 mln zł).

– To będą zagadnienia dla najbliższego Walnego Zgromadzenia. Pracujemy nad sposobem, nad modelem dystrybucji środków, które uzyskaliśmy z transakcji sprzedaży w segmencie marketingowym – wskazał Artur Piątek, Wiceprezes Fabrity Holding.

Spółka przygotowuje założenia strategii na kolejne trzy lata, które będą ukierunkowane na rozwój grupy w jej docelowej strukturze i w docelowym profilu technologicznym. Fabrity planuje zaprezentować założenia nowej strategii w pierwszym lub drugim kwartale przyszłego roku.

Spółka PerfectBot, w której Fabrity Holding ma 50% udziałów (konsolidacja metodą praw własności), w III kw. 2023 r. rozpoczęła komercjalizację nowej, wczesnej wersji PerfectBota opartego w całości o wielkie modele językowe GPT w USA, Wlk. Brytanii, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii. Na przełomie roku planowane jest uruchomienie rozwiniętej wersji produktu, aby przyspieszyć skalowanie na rynkach międzynarodowych.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus