Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Mex Polska celuje w co najmniej sześć nowych lokali w pierwszym półroczu

Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu w Mex Polska S.A.
Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu w Mex Polska S.A.
Udostępnij

Notowana na GPW spółka holdingowa MEX (MEXPOLSKA), dążąc do dalszego wzrostu Grupy kapitałowej, zawarła nowe umowy, dzięki którym będzie mogła otworzyć 3 nowe lokale gastronomiczne tuż przy Starym Rynku w Krakowie. Nowe lokale działać będą pod szyldem Pijalni Wódki i Piwa, Chicas&Gorillas oraz Pankejk, a ich uruchomienie planowane jest w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Pierwsze dwa koncepty należą do segmentu bistro, który stanowi najbardziej rentowny obszar Grupy. Zarząd, chcąc wykorzystać potencjał regionu Małopolski oraz atrakcyjność jednego z największych i najstarszych miast w kraju, spodziewa się, że nowe otwarcia pozytywnie wpłyną na dalszy wzrost wyników sprzedażowych Grupy. Obecnie holding posiada 46 dochodowych lokali funkcjonujących pod pięcioma rozpoznawalnymi markami. Tylko w tym półroczu liczba ta może wzrosnąć o co najmniej sześć kolejnych, z uwagi na plany dalszej ekspansji obejmującej miasta tj.: Katowice, Wrocław, Kraków, Nowy Sącz, Zamość i Mławę.

- Popyt na nasze usługi gastronomiczne cały czas rośnie, co przekłada się na coraz lepsze wyniki sprzedażowe. Szczególnie dochodowym segmentem Grupy pozostają bary i shot-bary, takie jak Pijalnia Wódki i Piwa oraz Chiccas & Gorillas. Skupiamy się na ciągłej rozbudowie tych marek, planując naszą dalszą obecność m.in. w tak atrakcyjnym mieście jakim jest Kraków. To właśnie w tym rejonie zamierzamy w ciągu kilku miesięcy otworzyć czwartą już Pijalnię Wódki i Piwa oraz pierwszy w tym mieście Chiccas & Gorillas. Centrum Krakowa to obszar pełen życia zarówno w dzień, jak i w nocy, a my zamierzamy w pełni wykorzystać ten potencjał dzięki naszym popularnym konceptom. Dla mieszkańców Krakowa ale i dla turystów, chcących smacznie i niedrogo  spędzić czas w gronie rodziny i przyjaciół, także przygotowujemy niespodziankę. Na płycie Rynku Głównego Starego Miasta planujemy otwarcie pierwszego w Krakowie lokalu Pankejk, restauracji serwującej  naleśniki i pankejki  w wersji wytrawnej i na słodko. Po doświadczeniach z ul. Długiej w Gdańsku wiemy jak dużą frekwencją cieszy się taka oferta w atrakcyjnych turystycznie miejscach w Polsce  mówi Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu w Mex Polska S.A.

Pijalnia Wódki i Piwa to jeden z najpopularniejszych shot-barów w kraju, który od lat poprzez charakterystyczną ofertę kulinarną i wyjątkowy wystrój umożliwia klientom cofnięcie się do okresu PRL. Aktualnie sieć Pijalni Wódki i Piwa liczy 32 lokale.

Chicas&Gorillas to przykład klasycznego shot & coctail baru. Wystój lokali nawiązuje do kultury Pop-Art, a wnętrza są nasycone kontrastującymi barwami i komiksowymi motywami. W Krakowie byłby to piąty lokal tego brandu w Polsce. Aktualnie koncept mieście się w Łodzi, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.

Pankejk natomiast to koncept oparty na dwóch podstawowych produktach - naleśnikach i pankejkach  podawanych w wielu wariantach smakowych. Menu oferuje dania w  wyjątkowo przystępnych cenach.

- W bieżącym półroczu spodziewamy się otwarcia 5, a może nawet 6 nowych lokali w Grupie. O części z nich już wspominaliśmy, jeśli chodzi o rozbudowę sieci bistro, m.in. w Katowicach i Zamościu. Natomiast w najbliższym czasie planujemy także rozszerzyć naszą obecność we Wrocławiu, Nowym Sączu i Mławie, o czym będziemy mogli powiedzieć więcej już wkrótce – komentuje Paweł Kowalewski.

Rozwój sieci lokali gastronomicznych pochodzi ze środków własnych Grupy, kredytów oraz środków finansowych od franczyzobiorców w ramach umów franczyzowych (w tym modelu rozwijana jest m.in. sieć lokali Pijalnia Wódki i Piwa.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus