Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Huuuge prezentuje wyniki za 2023 r. i ogłasza kolejny skupu akcji

Udostępnij

Spółka HUG (HUUUGE), globalny producent i wydawca gier free-to-play, opublikowała wyniki finansowe za czwarty kwartał oraz cały 2023 rok.

  • Wminionym roku skorygowana EBITDA Huuuge wyniosła 108,2 mln USD, czyli była wyższa o 31,5% rdr. Skorygowany wynik netto sięgnął 87,3 mln USD, rosnąc o 35,1% rdr. Osiągnięte bardzo dobre wyniki operacyjne były efektem decyzji o koncentracji na rentowności i szeregu zmian organizacyjnych, m.in. redukcji zatrudnienia i obniżenia bazy kosztowej.
  • Przychody w 2023 r. wyniosły 283,4 mln USD, czyli były o 11% niższe niż rok wcześniej, co było przede wszystkim związane z decyzją o zaprzestaniu aktywnego rozwijania gry Traffic Puzzle.
  • Główne wskaźniki monetyzacji flagowych gier Huuuge, czyli średni przychód dziennego aktywnego użytkownika (ARPDAU) i średni przychód na płacącego użytkownika (ARPPU) wzrosły w 2023 roku odpowiednio o 8% oraz 13% rdr, co plasuje je w czołówce najlepiej zarabiających gier segmentu social casino.
  • Rozwijający się kanał direct-to-consumer w czwartym okresie odpowiadał za około 8% przychodów. Przychody z tego kanału w całym 2023 roku wyniosły 16,6 mln USD, czyli były trzykrotnie wyższe od wypracowanych w 2022 roku. Huuuge spodziewa się, że w 2024 udział direct-to-consumer w sprzedaży osiągnie wartość dwucyfrową.
  • W2023 roku Spółka zrealizowała Program Skupu Akcji własnych o wartości 150 mln USD. Huuuge podjął także decyzję o przeprowadzeniu kolejnego programu skupu o wartości 70 mln USD, który rozpocznie się 19 marca br. Spółka planuje zakupić maksymalnie 7 139 797 milionów akcji po 9,8042 USD za akcję (38,50 PLN), co stanowi nie więcej niż 10,64% kapitału zakładowego Spółki.

Poprawa wskaźników monetyzacji flagowych gier

Wskaźniki operacyjne Huuuge Casino oraz Billionaire Casino ustabilizowały się w 2023 roku, a liczba dziennych aktywnych użytkowników (DAU) rosła począwszy od drugiego kwartału minionego roku. Główne wskaźniki monetyzacji flagowych gier: ARPDAU i ARPPU zanotowały wzrosty odpowiednio o 8% oraz 13% rok do roku, co plasuje je w czołówce najlepiej zarabiających gier typu social casino. Zmiana ta była rezultatem strategii wdrożonej w 2022 roku i kontynuowanej w 2023 roku, której istotnym elementem było skupienie się na monetyzacji i utrzymaniu istniejącej bazy graczy, a tym samymograniczenie wydatków na marketing i pozyskiwanie użytkowników (UA).

W 2024 roku Spółka zamierza zwiększyć wydatki na marketing flagowych gier oraz wprowadzić ich kolejne funkcjonalności oparte na interakcjach społecznych.

Rekordowy wynik EBITDA i zysk netto

Koncentracja na rentowności i generowaniu gotówki były priorytetami Huuuge w 2023 roku. W efekcie Spółka wypracowała rekordowy w swojej historii poziom skorygowanego wyniku EBITDA, który wyniósł 108,2 mln USD (+31,5% rdr) oraz skorygowanego zysku netto, który sięgnął 87,3 mln USD (+35,1%). Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły 82,4 mln USD w porównaniu do 70,9 mln USD w 2022roku.

Start program skupu akcji o wartości 70 mln USD 19 marca

W ramach programu skupu akcji (SBB) ustalono cenę brutto na 9,8042 USD, co odpowiada 38,50 PLN przy kursie USD/PLN z dnia 13 marca 2024 roku, ustalonym przez Narodowy Bank Polski. Cena ta stanowi 34% premię (brutto) w stosunku do ceny zamknięcia z 13 marca 2024 roku. Zaproszenie do składania ofert zostało opublikowane 14 marca 2024 roku, a wszystkie dokumenty związane ze skupem akcji są dostępne na stronie internetowej Relacji Inwestorskich Huuuge. Termin na składanie ofert sprzedaży rozpoczyna się 19 marca i kończy 18 kwietnia 2024 roku o godz. 12:00 czasu warszawskiego (6:00 czasu nowojorskiego). Przewidywana data zakończenia i rozliczenia transakcji to 23 kwietnia 2024 roku.

Rozwój “Huuuge Pods”– inwestycja w przyszłość

"Huuuge Pods" to nieduże wewnętrzne zespoły stworzone przez Spółkę w pierwszym kwartale 2023 roku i skupione wyłącznie na tworzeniu nowych gier. Osiągnięcie sukcesu w nowych grach wymaga czasu, dlatego dla Spółki jest to projekt wieloletni. Dwie gry są obecnie na etapie testów technicznych, i w nadchodzących miesiącach mogą wejść w etap tzw. soft launch (większa skala testu, ale nadal na wybranych mniej istotnych rynkach). Jeśli testy potwierdzą potencjał komercyjny tych gier, Spółka zwiększy nakłady na ich marketing.

Wojciech Wronowski, CEO Huuuge, Inc. powiedział: „W 2023 roku rentowność biznesu była dla nas priorytetem. Osiągnęliśmy rekordowy poziom skorygowanego wyniku EBITDA: 108,2 mln USD, a przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły ponad 82,4 mln USD. W ubiegłym roku zrealizowaliśmy Program Skupu Akcji własnych o wartości 150 milionów USD, przekazując część wygenerowanej wartości akcjonariuszom. Podjęliśmy także decyzję o przeprowadzeniu kolejnego programu Skupu Akcji własnych, o wartości 70 mln USD, który rozpocznie się 19 marca. Oznacza to, że w przeciągu 9 miesięcy rozdystrybuujemy do akcjonariuszy łącznie 220 mln USD. Nasz bilans pozostaje silny i umożliwia nam poszukiwanie dalszych możliwości rozwoju, zarówno organicznego, poprzez rozwijanie naszych flagowych gier i tworzenie nowych, a także poprzez inwestycje i przejęcia.”

PODSTAWOWE DANE FINANSOWE
KLUCZOWE WSKAŹNIKI EFEKTYWNOŚCI

Perspektywy 2024 roku– inwestycje we flagowe gry i utrzymanie wysokiej rentowności

W 2024 Huuuge planuje inwestować w swoje flagowe gry, zarówno wprowadzając nowe funkcjonalności jak i zwiększając wydatki na marketing i pozyskiwanie użytkowników. W efekcie skorygowany wynik EBITDA i skorygowana marża EBITDA mogą być niższe rok do roku, ale nadal na wysokim poziomie- rentowność pozostaje priorytetem Spółki. W ujęciu całorocznym Huuuge spodziewa się przychodów zbliżonych do 2023 roku, przy czym w pierwszej połowie roku Spółka spodziewa się ich lekkiego spadku, po którym w drugim półroczu ma nastąpić odbicie. Huuuge oczekuje, że koszty operacyjnie pozostaną na zbliżonym poziomie rdr.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus