Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

BM Banku Millennium: Asseco BS – konferencja z zarządem po wynikach za 4Q23

Udostępnij

ABS (ASSECOBS) podał wyniki 29 lutego i tego samego dnia spółka zorganizowała konferencję, na której zarząd przedstawił szereg uwag dotyczących minionego okresu oraz perspektyw na kolejne. Przedstawione rezultaty finansowe za 4Q’23 były na zbliżonym poziomie do zanotowanych rok wcześniej. Przychody wzrosły o 5,7% r/r, EBIT był niższy o 2,8%, a zysk netto wyższy o 5,6%. Wypłaszczenie dynamiki wzrostu w 4Q’23 wynika, według przedstawicieli firmy, ze wzrostu udziału przychodów powtarzalnych (abonamentowych), w przypadku których klienci przy zawieraniu umowy nie płacą na wstępie znaczniejszej kwoty.

W skali całego roku przychody wzrosły o 12,4%, EBIT wzrósł o 8,6%, a zysk netto o 11,4%. Przepływy operacyjne w całym 2023r. wyniosły 129,4 mln PLN, co oznacza że były o 1,4% wyższe r/r.

Portfel zamówień na koniec roku wynosił 279,5 mln PLN, czyli wzrósł o 15,8% w porównaniu do wartości z końca 2022r. i jednocześnie stanowił 73,5% wartości przychodów za 2023r.

Kluczowe sprawy poruszone na konferencji:

  • W części biznesowej ERP, spółka zunifikowała technologię wszystkich swoich produktów do HTML, co ma obniżyć koszty produkcyjne nowych wersji oprogramowania.
  • Odwołanie przez rząd wprowadzenia powszechnego obowiązywania KSeF od 1 lipca (Krajowy System e-Faktur) zostało uwzględnione w portfelu zamówień. Mimo opóźnienia spółka wierzy w duży potencjał tego projektu dla wzrostu przychodów Asseco BS. Spółka twierdzi, że e-Faktura dla firm to nie tylko obciążenie, ale szansa na automatyzacje wielu procesów. Brak jednak w tej chwili informacji odnośnie terminu jego wprowadzenia, choć jako dogodny i możliwy spółka wskazuje początek 2025 roku. Decyzja należy do Ministerstwa Finansów.
  • Przesuniecie KSeF oznacza dla Asseco BS przesuniecie w czasie przychodów, ale jednocześnie dostrzega ona w tym szansę na wzbogacenie oferty o dodanie szeregu usług kompatybilnych z eFakturą.
  • Według spółki duże firmy są świadome znaczenia KSeF i aktywnie się do tego przygotowują. Mniejsze firmy natomiast zostawiają to na ostatnią chwilę.
  • W części biznesowej FMCG spółka jest na etapie przekonywania klientów do rozszerzania obsługi na kolejne rynki, na których są oni obecni.
  • Spółka cały czas jest otwarta na potencjalne akwizycje, ale w tej chwili nie ma nic do zakomunikowania.
  • Zarząd spółki zarekomendował wypłatę dywidendy w wysokości 2,6 PLN na akcję, co przekłada się na DY przy bieżącym kursie w wysokości 4,7%.
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus