Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Dino Polska kończy 2023 r. z 1 405,3 mln zł zysku netto

Udostępnij

W 2023 r. przychody ze sprzedaży DNP (DINOPL) wyniosły 25,7 mld zł i były o 29,6% wyższe niż w 2022 r. Na koniec 2023 r. sieć posiadała 2406 sklepów, o 250 więcej niż rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój firmy wyniosły 1,2 mld zł, czemu towarzyszyło utworzenie 4,5 tys. nowych miejsc pracy. Łączne zatrudnienie w Grupie Dino wyniosło na koniec 2023 r. 41,9 tys. pracowników.

W IV kw. sieć Dino uruchomiła 66 nowych marketów, a narastająco od początku roku zwiększyła się o 250 sklepów. Na koniec 2023 r. w Polsce funkcjonowało 2406 sklepów z wyróżniającym się czerwonym logiem Dino, które dzięki jednolitemu formatowi i dogodnym lokalizacjom ułatwiają konsumentom realizację codziennych zakupów spożywczych i produktów podstawowej potrzeby.

Na koniec 2023 r. łączna powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła 947,9 tys. metrów kwadratowych i była o 11,8% większa niż rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój firmy wyniosły w 2023 r. 1,2 mld zł. Skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Grupy Dino w ciągu ostatnich pięciu lat osiągnęła poziom 5,8 mld zł.

Przychody ze sprzedaży w 2023 r. wyniosły 25,7 mld zł i były o 29,6% wyższe niż rok wcześniej. 40% przychodów pochodziło ze sprzedaży produktów świeżych, w szczególności owoców i warzyw, pieczywa oraz świeżego mięsa produkowanego przez zakład mięsny Agro-Rydzyna. Produkty świeże są dostarczane do sklepów Dino każdego dnia o poranku. Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją dłużej niż rok (like-for-like; LfL) osiągnęła w 2023 r. poziom 17,2%.

– Praca, jaką w ostatnim roku włożyliśmy w ekspansję geograficzną oraz w kształtowanie oferty marketów Dino pozwoliła na kolejne postępy w rozwoju naszej firmy. Liczba wizyt klientów w sieci Dino rośnie w dwucyfrowym tempie, a skala działalności mierzona przychodami ze sprzedaży w ciągu ostatnich dwóch lat niemal się podwoiła – powiedział Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska.

Standardowym elementem wyposażenia nowo otwieranych marketów Dino są instalacje fotowoltaiczne, które zapewniają firmie czystą energię elektryczną. Na koniec 2023 r. posiadało je 2138 sklepów, co stanowiło 89% całej sieci Dino. Własne instalacje odnawialnych źródeł energii działają także w trzech centrach dystrybucyjnych Grupy, a na terenach kolejnych trwają prace dotyczące ich uruchomienia. Łączna moc instalacji OZE należących do Grupy Dino wyniosła na koniec 2023 r. 82,9MW. Dino Polska uzyskała w 2023 r. 66,4 GWh energii ze słońca, o 65,6% więcej niż w 2022 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus