Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Michał Sadowski, Brand24: Bieżący rok powinien stać pod znakiem dalszych wzrostów

Udostępnij

O 25 proc. do 27,7 mln zł wzrosły w 2023 roku przychody Brand24 w porównaniu z rokiem wcześniej. Jeszcze dynamiczniej – bo o niemal 40 proc. – skoczyły przychody z samych rynków zagranicznych rozliczane w USD, które stanowią większość biznesu spółki.

B24 (BRAND24) – globalny dostawca narzędzi i usług do monitorowania mediów – ma za sobą pod każdym względem rekordowy rok. Spółka wygenerowała 27,7 mln zł sprzedaży (+25% r/r), co pozwoliło na efektywne wykorzystanie efektu dźwigni operacyjnej. W efekcie zysk operacyjny firmy zwiększył się o 60 proc. do 4,5 mln zł, a wskaźnik EBITDA o 46 proc. do 7,7 mln zł. Największy wpływ na wyniki spółki miało znaczne zwiększenie ekspozycji na rynki zagraniczne, gdzie biznes Brand24 urósł o 39 proc. licząc ro do roku.

- Ubiegły rok obfitował w nowe rekordy w historii Brand24. Jednym z nich jest rekord nowej sprzedaży zagranicznej, który pobiliśmy w listopadzie 2023, nie tylko pod względem liczby pozyskanych klientów (335 kont), ale też wielkości przychodu (191 tys. zł), który od nich uzyskaliśmy. Nowe funkcje pozwoliły nam na zmianę miksu klientów na korzyść średnich i dużych przedsiębiorstw, a także mimo wzrostu skali utrzymać wysoką dyscyplinę kosztową. Mam tu głównie na myśli szereg rozwiązań wspomaganych AI. Moduły AI ulepszają naszą obsługę klienta, oferując szybkie podsumowania rozmów z użytkownikami. Pomaga w tworzeniu treści na bloga, który jest głównym kanałem akwizycji klientów. Poprawia efektywność spotkań dzięki narzędziom tworzącym automatyczne transkrypty i podsumowania – wyjaśnia Michał Sadowski, prezes Brand24.

Wprowadziliśmy też wiele ulepszeń dla naszych klientów. Uruchomiliśmy między innymi AI Wnioski – funkcję, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy danych, wyręczając użytkownika i dostarczając mu gotowe wnioski. Pojawiły się też m.in. funkcje AI detekcji anomalii, czy AI analiza tematów - kontynuuje Michał Sadowski.

– Bieżący rok powinien stać pod znakiem dalszych wzrostów, o czym świadczy m.in. wskaźnik ARR (Annual Run Rate) ze wszystkich przychodów abonamentowych  na koniec grudnia 2023 r., który wyniósł prawie 31 mln zł. W tym zawiera się sprzedaż działu Insights24 (poszerzone, zindywidualizowane raporty) oraz aplikacji Brand Monitoring tworzonej we współpracy z firmą Semrush i sprzedawanej na ich platformie. Łącznie wygenerowało to w 2023 r. 1,5 mln zł. Liczymy, że w 2024 r. udział tych produktów w sprzedaży zauważalnie się zwiększy – mówi Michał Sadowski. 

Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus