W 2023 roku zajmująca się produkcją i wydawaniem gier komputerowych Spółka zanotowała 52,27 mln PLN przychodów ze sprzedaży. Wynik EBITDA sięgnął 11,76 mln PLN a zysk netto wyniósł przeszło 0,52 mln PLN.
– Był to dla nas ważny rok zarówno w obszarze sprzedaży jak i produkcji gier – komentuje Przemysław Marszał, Prezes Zarządu 11 bit studios. Przypomina, że Spółka w zeszłym roku rozpoczęła wydawanie tytułów, nad którymi pracowała przez kilka ostatnich lat. W jego ocenie, kumulacja długo odwlekanych premier gier z segmentu AAA, obserwowana w 2023 roku sprawiła, że konkurencja o portfele i uwagę graczy była w tym okresie bardzo ostra. – Miało to wpływ na premiery naszych produkcji z wydawnictwa, czyli „The Invincible”, który zadebiutował 6 listopada 2023 roku i „The Thaumaturge”, który trafił do sprzedaży już w tym roku – przyznaje. Marszał twierdzi, że konkurencją dla nowych tytułów były też produkcje obecne na rynku od dawna. – “Frostpunk” i „This War of Mine”, mimo że od ich premier minęło już odpowiednio: sześć i ponad dziewięć lat są dobrym dowodem, jak cenną rzeczą jest mocne IP, które pozwala monetyzować gry przez szereg lat po ich premierach – mówi. Według niego, poprzedni rok był również okresem wyzwań jeśli chodzi o koszty działalności Spółki. – Wysoka inflacja przełożyła się na wzrost kosztów produkcji gier nie tylko w obszarze wynagrodzeń – oznajmia.
W konsekwencji, w 2023 roku 11 bit studios miało 52,27 mln PLN przychodów ze sprzedaży i prawie 7,6 mln PLN zysku operacyjnego. Zysk netto wyniósł symboliczne 0,52 mln PLN. Istotny wpływ na taki wynik miało niegotówkowe przeszacowanie wartości posiadanego pakietu (5,99 proc. kapitału) spółki Starward Industries S.A. – Z drugiej strony, dokonaliśmy korekty, również niegotówkowej jeśli chodzi o rozpoznawanie kosztów Programu Motywacyjnego na lata 2021-2025 – zwraca uwagę Prezes. Potwierdzeniem solidnej kondycji finansowej 11 bit studios S.A. są posiadane przez Spółkę aktywa finansowe (gotówka i lokaty bankowe). Na koniec grudnia 2023 roku ich wartość przekraczała 54,3 mln PLN, mimo że w ciągu całego zeszłego roku łączna wartość nakładów na produkcję gier przekroczyła 58,2 mln PLN. – Wymieniona kwota nakładów była rekordowa w historii Spółki ale równocześnie całkowicie zgodna, jeśli chodzi o cash-flow, z założeniami na ten okres – oznajmia Marszał.
Podkreśla, że 2024 rok będzie rokiem przełomowym dla 11 bit studios. – W tym roku, poza “The Thaumaturge”, który zadebiutował w lutym, wydamy jeszcze cztery gry, w tym dwie własne – przypomina. Serię premier, już 2 maja otworzy „INDIKA”, czyli tytuł z wydawnictwa. 25 lipca zadebiutuje „Frostpunk 2” a kilka tygodni później „The Alters”. Listę tegorocznych premier zamknie „Creatures of Ava”, również pozycja wydawnicza.
– Szczególne apetyty wiążemy oczywiście z premierami własnych produkcji. Przygotowujemy się do nich nadzwyczaj starannie. Trwają kampanie promocyjne obu gier. Ich efekty, mierzone choćby poprzez oglądalności trailerów reklamowych czy duże wishlisty (listy życzeń) na platformie Steam, są dalece satysfakcjonujące, jak na ten etap budowania zainteresowanie fanów – mówi Marszał. W przypadku „Frostpunka 2” wishlista liczy już ponad 2 mln pozycji i stale rośnie. – Z zadowoleniem przyglądamy się również statystykom przedsprzedaży „Frostpunka 2” po pierwszych kilku tygodniach od jej uruchomienia, czy liczbie graczy, którzy zdecydowali się kupić wersję Deluxe, co pozwala im od poniedziałku 15 kwietnia, przez cały tydzień, testować udostępniony im fragment „Frostpunka 2” – podsumowuje Prezes 11 bit studios.