Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Liudmila Climoc, Orange Polska: Za nami dobry początek roku

Udostępnij

OPL (ORANGEPL) osiągnął w 1 kwartale solidne wyniki zarówno pod względem finansowym jak i komercyjnym. Kluczowe usługi telekomunikacyjne w dobrym tempie zyskują nowych klientów, budując wartość. Rentowność operacyjna EBITDAaL wzrosła w porównaniu z 1 kwartałem ubiegłego roku o niemal 5%. Przychody firmy za 1 kwartał były o 1,8% niższe rok do roku, natomiast przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych wzrosły o ponad 4%.

– Za nami dobry początek roku. Dzięki inwestycjom w rozwój i jakość naszej sieci, klienci zyskali dostęp do najnowocześniejszych technologii. Usługi 5G, pozwalające korzystać z mobilnego internetu o prędkości nawet ponad 1 Gb/s, uruchomiliśmy już na ok. 1400 stacjach bazowych, w ponad 160 miastach i miejscowościach. Zaoferowaliśmy też ultraszybki światłowód o prędkości do 8 Gb/s, odpowiadający na potrzeby najbardziej wymagających użytkowników. Co dziesiąty klient Orange Światłowodu korzysta już z opcji prędkości do1 Gb/s. Podpisaliśmy także umowy na realizację inwestycji ze wsparciem środków UE, by wesprzeć budowę nowoczesnej infrastruktury na terenach, gdzie brakuje dostępu do szybkiego internetu – mówi Liudmila Climoc, prezeska Orange Polska. – Jesteśmy zadowoleni z tempa, w jakim rozwijają się kluczowe usługi. Klienci coraz częściej korzystają z cyfrowych narzędzi, takich jak aplikacja Mój Orange czy zakupy w kanałach cyfrowych – w minionym kwartale stanowiły one już 23% wszystkich aktów sprzedażowych. To wygodne rozwiązania dla klientów, które wspierają jednocześnie efektywność naszego biznesu. Jesteśmy na dobrej drodze, by osiągnąć całoroczne cele – dodaje Liudmila Climoc.

Kluczowe usługi zyskują nowych klientów, rośnie wartość

W pierwszym kwartale br. przybyło 45 tys. użytkowników Orange Światłowodu, a łączna ich liczba wzrosła rok do roku o ponad 14%. Z usługi korzysta już 1,4 mln klientów. W zasięgu znajduje się 8,2 mln domów i mieszkań w całym kraju. Tylko w pierwszych trzech miesiącach roku zasięg zwiększył się o ponad 230 tys. gospodarstw domowych.

W usługach mobilnych w pierwszym kwartale br. przybyło 48 tys. użytkowników abonamentowych usług głosowych, a ich łączna liczba wzrosła o 3% rok do roku. Z rozwiązań konwergentnych korzysta już 1,7 mln klientów, co oznacza wzrost niemal o 5% rok do roku. Tylko w pierwszym kwartale przybyło 18 tys. użytkowników pakietów łączących usługi stacjonarne i mobilne.

Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii „więcej za więcej” we wszystkich kluczowych ofertach rośnie wartość (ARPO).

Kluczowe wyniki finansowe za 1 kwartał, cele całoroczne podtrzymane

Orange Polska osiągnął bardzo dobre wyniki z kluczowych usług telekomunikacyjnych – przychody wzrosły o ponad 4% rok do roku. Dzięki popytowi na urządzenia 5G, o 3% rok do roku wzrosły przychody ze sprzedaży sprzętu. Z drugiej strony, w usługach IT/IS widoczne było cykliczne spowolnienie, związane z ogólną sytuacją na rynku IT, a także niższym popytem ze strony sektora publicznego. Niższe były także przychody z odsprzedaży energii, spowodowane spadkiem cen energii na rynku. To wszystko przełożyło się na łączne przychody firmy: niższe o 1,8% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Rentowność operacyjna EBITDAaL wzrosła o prawie 5%. Na ten wynik wpłynęły bardzo dobre wyniki w głównych usługach telekomunikacyjnych, niższa presja ze strony kosztów energii oraz korzyści z naszych inicjatyw efektywnościowych.

Firma podtrzymuje całoroczne cele i jest na dobrej drodze do realizacji wszystkich ambicji strategii .Grow.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus