Ponad 488 proc. wzrostu przychodów ze sprzedaży produktów w porównaniu r/r odnotował notowany na rynku NewConnect producent i wydawca gier – RSG (RSGAMES). Oznacza to, że w pierwszym kwartale br. wartość ta wyniosła ponad 883 tys. zł, wobec 150 tys. z analogicznego okresu w 2023 r. Krakowskie studio jest w końcowej fazie portów konsolowych dla gry „SlavicPunk: Oldtimer” i spodziewa się premiery w drugiej połowie tego roku.
W pierwszym kwartale 2024 roku Red Square Games S.A. wypracowała ponad 905 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży, nieznacznie zwiększając ich poziom z pierwszego kwartału 2023 r., gdy wartość tej pozycji wyniosła 897 tys. zł. W analizowanym kwartale spółka odnotowała stratę netto na poziomie 139 tys. zł, w porównaniu zyskiem wynoszącym 93 tys. zł netto w analogicznym okresie ub. r.
- Początek 2024 roku był dla nas okresem sukcesów, a także wytężonej pracy nad zaplanowanymi wcześniej projektami oraz planowaniem zupełnie nowych. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami działamy w zakresie produkcji własnych gier wideo, planszowych, a także na zlecenie zewnętrznego partnera. Wszystko dzieje się równocześnie. Zdecydowanie najważniejszym wydarzeniem minionego kwartału było zaprezentowanie zapowiedzi gry „Sancticide” w wersji na PC, która jest dotychczas największą produkcją realizowaną przez zespół Red Square Games dla Sylen Studio. W drugiej połowie tego roku oczekujemy na premierę „SlavicPunk: Oldtimer” w wersji na konsole Xbox oraz PlayStation. Jednak ostateczną decyzję o dacie premiery podejmie wydawca portów konsolowych – Gaming Factory. W związku z pracami przy portach gry zespół planuje niebawem wydać znaczącą aktualizację także dla wersji PC, dzięki której oczekuję zwiększenia sprzedaży na platformie Steam i GOG. Dodam, że w pierwszym kwartale tego roku zrealizowaliśmy międzynarodową akcję logistyczną dla gry „SibirPunk: RPG” w angielskiej wersji językowej do wspierających akcję crowdfundingową. Bardzo liczymy na powodzenie wszystkich naszych przedsięwzięć, których efekty niebawem będą mogli poznać gracze na całym świecie - mówi Krzysztof Wolicki, prezes zarządu Red Square Games.
W lutym br. Red Square Games podpisała z Sylen Studio umowę rozszerzająca dotychczasową współpracę o świadczenie usług w zakresie wsparcia wydawniczego dla gier wideo. W ramach kontraktu, krakowskie studio otrzyma 275 tys. zł, płatne w miesięcznych ratach do końca 2024 r. Dodatkowo deweloperowi przysługiwać będzie procent od sprzedaży „Sancticide” na poziomie 10-15% w zależności od ilości sprzedanych kopii, płatne przez 3 lata od wydania tytułu na wszystkich platformach. Akcja produkowanej przez Red Square Games gry toczyć będzie się w uniwersum „Komornika” stworzonym przez polskiego pisarza Michała Gołkowskiego. Osadzona jest w świecie biblijnej Apokalipsy i bazuje na walce wręcz z elementami rogue-lite. To kolejna część podejmowanych działań biznesowych generująca wpływy do Spółki, która konsekwentnie stawia na strategię dywersyfikacji swoich przychodów.
- W związku z podpisaniem umowy z Sylen Studio, która przyniesie spółce przychody ze sprzedaży gry „Sancticide”, zwiększono zaangażowanie zespołu przy jej produkcji i na pierwszą połowę 2025 roku przesunęliśmy finalizacje produkcji gry „SlavicPunk: Duel”, czyli izometrycznej strzelanki w trybie 1 vs 1, gdzie gracze toczą między sobą pojedynki w lokacjach z wyjątkową mieszanką motywów cyberpunkowych i neo-noir z wpływami słowiańskimi - dodaje Krzysztof Wolicki. Produkcja SlavicPunk: Duel dla zoptymalizowania prac nad tytułem zakłada jak największe wykorzystanie stworzonych wcześniej przez zespół elementów do gry SlavicPunk: Oldtimer.
Model biznesowy Red Square Games zakłada produkcję gier wideo o średnich budżetach, gier planszowych i RPG - przy jednoczesnym utrzymaniu niskich kosztów działalności operacyjnej spółki. Równocześnie Spółka zakłada dywersyfikację źródeł przychodów poprzez portowanie gier na wszystkie dostępne platformy a także tworzenie gier na zlecenie. Studio planuje tworzenie i rozwijanie gier w taki sposób, by stanowiły linię produktową budującą coraz silniejszą pozycję marki na całym świecie.