Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

British Automotive Polska z Grupy Marvipol sprzedał 2081 samochodów w 2016 r.

Udostępnij

British Automotive Polska (BAH (BAHOLDING)) - generalny importer Jaguar Land Rover wchodzący w skład Grupy Marvipol - sprzedał 165 samochodów w grudniu 2016 r., tj. o 94% więcej niż rok wcześniej. W całym 2016 r. spółka sprzedała 2 081 samochodów, tj. o 64% więcej niż w 2015 r., podał Marvipol.

"Najlepiej sprzedającymi się w 2016 r. modelami samochodów Jaguar Land Rover były sportowa wersja Range Rovera - Range Rover Sport, Discovery Sport - najmniejszy z modeli Land Rover oraz najbardziej ekskluzywny ze sprzedawanych przez Grupę Marvipol samochodów - klasyczny Range Rover" – czytamy w komunikacie. 

Spośród 165 sprzedanych w grudniu ub.r. do dilerów aut 134 stanowiły samochody marki Land Rover. 54% sprzedaży importera (90 sztuk) trafiło do dilerów niepowiązanych kapitałowo. Dilerzy wchodzący w skład Grupy Marvipol kupili od BAP 75 samochodów, sprzedając z kolei klientom 103 auta. W grudniu łączna wartość sprzedaży Grupy Marvipol do dilerów spoza Grupy oraz klientów końcowych wyniosła 51,6 mln zł, tj. o 125% więcej niż rok wcześniej. Łącznie w całym 2016 r. Grupa Marvipol sprzedała do dilerów i klientów końcowych samochody o wartości niemal 515 mln zł (wzrost o 67% r/r), podano również.

"Najlepiej sprzedającym się w 2016 r. samochodem z oferty Jaguar Land Rover był Range Rover Sport, odpowiadający za 21% ubiegłorocznej sprzedaży. Na drugim miejscu uplasował się Discovery Sport, z ponad 15% udziałem w wolumenie sprzedaży. Range Rover, najdroższy z ofertowanych modeli Land Rover, zajął trzecie miejsce w zestawieniu, z 14% udziałem w sprzedaży. Najlepiej sprzedającym się modelem Jaguar w 2016 r. był F-Pace – pierwszy w historii marki SUV. F-Pace, wprowadzony do sprzedaży w kwietniu 2016 r., w ciągu 9 miesięcy uzyskał 13% udział w całkowitej sprzedaży, pod względem średniej miesięcznej sprzedaży ustępując tylko Range Rover Sport" - czytamy dalej.

"2016 to najlepszy rok w historii segmentu motoryzacyjnego Grupy Marvipol. Połączenie niezwykle atrakcyjnej oferty samochodów Jaguar Land Rover z wytężoną pracą zespołu segmentu przyniosło efekty przekraczające nasze ambitne oczekiwania z jakimi wkraczaliśmy w 2016 r. Skokowo zwiększając sprzedaż i bijąc kolejne wewnętrzne prognozy ustawiliśmy sobie wysoko poprzeczkę. Mamy jednak wszelkie predyspozycje ku temu, by w 2017 r. i kolejnych latach dostarczyć inwestorom dalszych powodów do satysfakcji. Cele na lata 2017-2020 pozostają niezmienne - chcemy dalej dynamicznie rosnąć, każdego roku chwaląc się co najmniej kilkunastoprocentowym wzrostem sprzedaży" - powiedział dyrektor zarządzający segmentu motoryzacyjnego Grupy Marvipol Arkadiusz Miętkiewicz, cytowany w komunikacie.

Arkadiusz Rutkowski, kierujący dilerskimi spółkami z Grupy Marvipol, podkreśla, że o ile celem importera - British Automotive Polska jest rosnąć szybciej niż polski rynek motoryzacyjny, o tyle wewnętrzna część dilerska chce być najdynamiczniej rozwijającą się częścią całej sieci Jaguar Land Rover.

"W 2016 r. zwiększyliśmy sprzedaż do klientów końcowych o blisko 100%, zamykając rok z ponad 1 tys. sprzedanych aut. Planowane inwestycje w modernizację należących do Marvipol salonów Jaguar Land Rover i uruchomienie nowych punktów sprzedaży w średnim terminie powinny zdecydowanie korzystnie wpłynąć na wyniki spółek dilerskich, w tym również wyniki finansowe. Wierzę, iż biznes dilerski będzie w coraz większym stopniu kontrybuował w skutecznym pomnażaniu powierzonego nam przez Akcjonariuszy kapitału" - skomentował Rutkowski.

Marvipol to jeden z największych warszawskich deweloperów, jest też importerem i dystrybutorem samochodów. Marvipol jest notowany na GPW od 2008 r. W 2015 r. spółka miała 694 mln zł skonsolidowanych przychodów.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus