Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Przychody Pharmeny spadły r/r do 16,9 mln zł, zysk netto - do 1,7 mln zł w 2016

Udostępnij

Jednostkowe przychody ze sprzedaży z głównej działalności PHR (PHARMENA) wyniosły 17 mln zł w 2016 r. wobec 18,4 mln zł w poprzednim roku, poinformowała spółka. Zysk EBITDA i zysk netto wyniosły odpowiednio 2,54 mln zł i 1,74 mln zł wobec odpowiednio: 3,36 mln zł i 2,7 mln zł zysku rok wcześniej, podano również.

"Negatywny wpływ na wyniki całoroczne miała m.in. niższa sprzedaż w I kwartale. Nie udało się również zrealizować umowy sprzedaży z jednym z zagranicznych kontrahentów w trzecim kwartale. Natomiast w ostatnich miesiącach obserwujemy poprawę. Szczególnie pozytywny wpływ na perspektywy mają nowe umowy eksportowe, które podpisaliśmy w IV kwartale oraz te, które planujemy zawrzeć w kolejnych miesiącach. Liczymy też, że w tym roku zrealizujemy transakcję dot. naszego leku. Wierzymy również, że uda się nam w II półroczu wprowadzić do sprzedaży suplement diety" - powiedział prezes Konrad Palka, cytowany w komunikacie.

W zeszłym roku spółka nie zrealizowała jednej z planowanych, dużych akcji promocyjnych dermokosmetyków, co zdecydowało o słabszych wynikach całego roku, podano również.

"Na poziomie Grupy Pharmena osiągnęła w IV kwartale 2016 r. dużo lepsze wyniki niż w roku ubiegłym. Wynik EBITDA wyniósł 0,1 mln zł wobec straty 1,9 mln zł rok wcześniej. Na poziomie netto spółka osiągnęła minimalną stratę 0,1 mln zł wobec 2,1 mln zł straty w roku ubiegłym. Skonsolidowane przychody Spółki kształtowały się na zbliżonym poziomie i wyniosły 4,8 mln zł" - czytamy dalej w komunikacie.

Osiągnięte wyniki są skutkiem ponoszenia coraz niższych kosztów związanych z lekiem 1-MNA i suplementem diety, podano również.

Pharmena to spółka biotechnologiczna, której głównym obszarem działalności jest opracowywanie i komercjalizacja innowacyjnych produktów powstałych na bazie opatentowanej fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA. Jest notowana na NewConnect od 2008 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus