Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Alior Bank chce mieć 10% udziału w pozyskiwaniu nowych klientów MSP

Udostępnij

ALR (ALIOR) chce zdobyć 10% udziału w nowej akwizycji klientów biznesowych do 2020 r. Bank będzie rozwijał leasing dla firm w kolejnych trzech latach i oczekuje, że osiągnie 3-5. pozycję w sektorze, poinformował wiceprezes Krzysztof Czuba. 

"Wierzymy, że co 10. nowa firma będzie chciała korzystać z usług Alior Banku i dołączy do nas w ciągu najbliższych trzech latach" - powiedział Czuba podczas konferencji prasowej. 

Wiceprezes poinformował, że dzięki technologii bank będzie mógł zaoferować małym firmom usługi, które dotychczas były zarezerwowane dla największych. Alior będzie też rozwijał leasing dostępny w różnych kanałach dystrybucji. 

"Budujemy własną sieć, będziemy korzystać też z usług firm pośredniczących po to, by klienci szybko dostali usługi leasingowe w Aliorze. To bazuje na nowoczesnych sposobach oceny ryzyka kredytowego i bardzo doświadczonej kadrze menadżerskiej. Myślę, że w 2017 roku pokażemy bardzo dobre wyniki z tej działalności" - powiedział także Czuba. 

Celem banku jest znalezienie się w top 3-5 wśród firm leasingowych, z wartością portfela leasingowe na poziomie 8-10 mld zł w 2020 r. 

Alior podał dziś w prezentacji, że oczekuje zwrotu z kapitałów (ROE) w segmencie mikro i małych firm na poziomie powyżej 20%, zaś w segmencie średnich i dużych firm powyżej 14%. 

Alior Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku. Bank zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r. Aktywa banku miały wartość 61,21 mld zł na koniec 2016 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus