Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Atal może przekroczyć 2 tys. sprzedanych mieszkań w 2016, przekazać 1,5-2 tys.

Udostępnij

Po bardzo dobrym sprzedażowo I kwartale br., Atal oczekuje, że w całym 2016 r. może przekroczyć poziom sprzedaży 2000 lokali - wobec 1690 w 2015 r. i wcześniejszych planów opiewających na 1600-1800 sztuk, poinformował wiceprezes Mateusz Juroszek. Spółka zakłada także na ten rok 1500-2000 przekazań mieszkań wobec 628 w ub.r. i ok. 160 mln zł wydatków na grunty - podobnie jak w 2015 r.

"Mówiliśmy, że planujemy 1600-1800 lokali sprzedanych. Patrząc na I kwartał [509 sprzedanych mieszkań] i na ilość rezerwacji [404 aktywne], możemy śmiało zaryzykować, że w tym roku powinniśmy przebić poziom 2000 mieszkań. Tego oczekujemy" - powiedział wiceprezes Juroszek podczas konferencji prasowej.

Podkreślił, że 509 sprzedanych mieszkań to dla spółki kolejny rekord kwartalny i wzrost o 62% r/r. W I kw. 2016 roku spółka sprzedała 155 mieszkań w Krakowie i 151 w Warszawie, według prezesa Zbigniewa Juroszka będą to "najsilniejsze rynki w tym roku".

"W zeszłym roku przekazaliśmy klientom 628 mieszkań. W tym roku szacujemy, że będzie w granicach 1500 do 2000 przekazanych mieszkań, co też łatwo przeliczyć - jaka to jest skala wyniku finansowego. Co ważne, firma się dynamicznie rozwija, a koszty sprzedaży są praktycznie takie same, plus-minus kilka procent" - powiedział także Mateusz Juroszek.

Dodał, że w 2015 r. spółka utrzymała marże i "w tym roku będą one jeszcze lepsze". "Zawsze będziemy dbali o marże, nie o liczbę zaraportowanych mieszkań" - podkreślił wiceprezes.

W ub. roku 1AT (ATAL) miał 27,7% marży brutto ze sprzedaży i 20,9% marży netto.

Wydatki na grunty Atalu w tym roku mogą sięgnąć w tym roku 160 mln zł wobec 161,7 mln zł w 2015 r. i 159 mln zł w 2014 r.

"Może być podobnie, jak w latach 2014 i 2015. 60 mln zł już wydaliśmy. Jeśli powiemy, że wydamy do końca jeszcze 100 mln zł, to będzie blisko prawdy" - powiedział prezes Zbigniew Juroszek.

"Naszym celem jest w dalszym ciągu dywersyfikacja sprzedaży. W tej chwili zwiększamy udział Warszawy, ale chcemy też utrzymać Katowice i Łódź. Dochodzą nam nowe - Poznań i Gdańsk. Dla mnie to już wszystkie rynki dla nas interesujące [razem z Krakowem i Wrocławiem], chcemy być na nich obecni przez wiele lat" - powiedział także prezes Atalu.

W 2016 r. spółka planuje wprowadzić do sprzedaży 17 projektów na łącznie na 144 tys. m2 PUM: 2 we Wrocławiu, 6 w Krakowie, 3 w Warszawie, 2 w Łodzi, 1 w Katowicach, 2 w Gdańsku i 1 w Poznaniu, zapowiedział także zarząd. W 2015 r. spółka wprowadziła 15 inwestycji do sprzedaży.

Wczoraj zarząd Atalu zarekomendował na dywidendę 50% skonsolidowanego zysku netto - maksymalną wysokość wynikającą z przyjętej polityki dywidendowej.

"Zapowiadaliśmy 40-50%, jest 50%. Chcemy co do zasady utrzymać wypłacanie dywidendy, co do wielkości nie decydujemy się w tej chwili" - podsumował Zbigniew Juroszek.

Obecnie Atal realizuje 35 inwestycji na 4 898 lokali. W ofercie ma 2 227 lokali. W przygotowaniu jest ponad 30 nowych inwestycji (ponad 350 tys. m2 PUM tj. ok. 6 400 lokali).

W 2016 r. planowane jest zakończenie 15 inwestycji (1 892 lokali, PUM 111,7 tys. m2). W I kwartale 2016 roku spółka wprowadziła do sprzedaży 6 nowych inwestycji: 794 lokali (43 tys. m2 PUM).

Atal specjalizuje się w realizacji osiedli mieszkaniowych, pojedynczych budynków wielorodzinnych oraz domów jednorodzinnych, zlokalizowanych w obrębie największych miast w Polsce. Spółka zadebiutowała na GPW w czerwcu 2015 r. W 2015 roku Atal sprzedał (na podstawie umów deweloperskich) 1690 mieszkań.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus