Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

IMC zakończyła wiosenną kampanię siewną przy niekorzystnych warunkach

Udostępnij

IMC (IMCOMPANY) zakończyła wiosenną kampanię siewną przy skomplikowanych warunkach pogodowych, ale w optymalnych terminach. W tym sezonie największy udział w strukturze upraw zajęła kukurydza - 67,4 tys. hektarów, podała spółka. 

"Pomimo skomplikowanych warunków pogodowych w czasie obecnej kampanii siewnej (długi okres niskich temperatur na początku wiosny, brak opadów w drugiej połowie kwietnia i nocne przymrozki na początku maja), udało się nam zasiać uprawy jare w optymalnym z rolniczego punktu widzenia terminie. Cały proces udało nam się przeprowadzić dzięki sprawnej pracy całego łańcucha produkcyjnego IMC. W tym sezonie zainwestowaliśmy również w nowy sprzęt. IMC zakupiła 12 nowych siewników Horsh Maestro. Dzięki nim w tym roku udało nam się obsiać 100% areału za pomocą najnowszych technologii (sekcyjny system kontroli zasiewu, system autopilota, wprowadzenie rzędowych nawozów kompleksowych), pozwalające zmaksymalizować efektywność wykorzystania nawozów i nasion" - powiedział dyrektor operacyjny  Aleksander Wierżihowskij, cytowany w komunikacie.

Największy udział w strukturze upraw zajęła kukurydza - 67,4 tys. ha, która od wielu lat jest głównym zbożem w gospodarstwach IMC. Ponad 35 tys. ha zajął areał przeznaczony pod rośliny oleiste (24,7 tys. ha słonecznik i 11 tys. soja). Tysiąc hektarów zajęły uprawy przeznaczone na paszę, a na 662 hektarach zasiano ziemniaki, podano także.

Wcześniej jesienią 2016 r. spółka obsiała 13,7 tys. ha pszenica ozimą.

Zarejestrowana w Luksemburgu IMC jest spółką z sektora rolniczego działającą w środkowo-północnej Ukrainie (region Połtawy, Czernichowa i Sumy). Działalność IMC skupia się na uprawie zbóż, roślin oleistych oraz ziemniaków. Spółka jest również jednym z największych producentów mleka na Ukrainie. Od maja 2011 r. IMC jest notowane na GPW.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus