Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Po 9 miesiacach odpływów sprzedaż netto funduszy Pioneera znowu na plusie

Udostępnij

Klienci wpłacili do funduszy inwestycyjnych Pioneer ponad 400 mln zł w marcu br., a sprzedaż netto wyniosła 54,1 mln zł. Największym zainteresowaniem, podobnie jak w pierwszych miesiącach tego roku, cieszyły się subfundusze o niższym poziomie ryzyka, co odzwierciedla reakcję klientów na obecne warunki rynkowe, podał Pioneer.

Liderem sprzedaży od kilku miesięcy pozostaje subfundusz Pioneer Gotówkowy, do którego w marcu trafiła co druga złotówka wpłacana do funduszy Pioneer. Pozyskał on w minionym miesiącu ponad 220 mln zł nowych środków. Inwestorzy chętnie wybierali również subfundusz Pioneer Pieniężny, który pozyskał 89 mln zł nowych środków. Trzecim najbardziej popularnym subfunduszem był Pioneer Pieniężny Plus - blisko 34 mln zł nowych środków. 

"Z uwagi na zwiększoną zmienność na rynkach finansowych, klienci coraz częściej poszukują funduszy o charakterze globalnym. Dostrzegamy zainteresowanie zarówno produktami inwestującymi na globalnych rynkach obligacji korporacyjnych, jak również na światowych rynkach akcji. Odpowiadając na oczekiwania klientów, w styczniu br. udostępniliśmy inwestorom Pioneer Strategii Globalnej - konserwatywny, subfundusz o charakterze mieszanym, dający ekspozycję właśnie na rynki globalne, przy umiarkowanym poziomie ryzyka" - powiedział prezes Pioneer Pekao TFI Krzysztof Lewandowski, cytowany w komunikacie.

W ostatnim miesiącu dodani bilans wpłat i umorzeń odnotowały m.in.: Pioneer Gotówkowy, Pioneer Pieniężny, Pioneer Akcji Małych i Średnich Spółek Rynków Rozwiniętych, Pioneer Obligacji - Dynamiczna Alokacja 2, Pioneer Strategii Globalnej - konserwatywny, Pioneer Strategii Globalnej, Pioneer Wzrostu i Dochodu Rynku Europejskiego.

Wartość aktywów zgromadzonych w funduszach Pioneer na koniec marca 2016 r. wyniosła 16,34 mld zł i była wyższa o ponad 220 mln zł od poziomu na koniec lutego br.

Pioneer Pekao TFI jest najstarszym i największym pod względem liczby klientów TFI w Polsce.

 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus