Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sieć Grupy Dino wzrosła do 718 sklepów na koniec III kw.

Udostępnij

DNP (DINOPL) liczyła 718 placówek według stanu na 30 września br., co oznacza, że spółka otworzyła w bieżącym roku 90 marketów,  a w samym III kwartale - 41, podała firma.

"W II połowie roku przyspieszyliśmy dynamikę otwarć, w samym trzecim kwartale było ich 41. Rozwijamy się przede wszystkim poprzez zagęszczanie sieci w regionach, w którym jesteśmy obecni.  W tym roku planujemy otworzyć więcej sklepów niż w 2016, w którym uruchomiliśmy ich łącznie 123. W latach 2013-2015 otwieraliśmy około 100 nowych marketów rocznie, co dało nam pozycję lidera w segmencie proximity - najszybciej rozwijającej się sieci według średniorocznego wzrostu liczby sklepów.  Chcemy pozostać najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce" - powiedział prezes Szymon Piduch, cytowany w komunikacie.

Rok 2017 jest kolejnym okresem zwiększania skali działalności przez spółkę, wspieranej przez dobrą sytuację rynkową. Dynamiczny wzrost organiczny jest jednym z kluczowych filarów strategii grupy Dino, zgodnie z którą zarząd Dino Polska planuje, by do końca 2020 r. sieć obejmowała co najmniej 1200 sklepów, podano również.

"Od stycznia do września 2017 r. sieć Dino otworzyła 90 sklepów w 12 województwach. Największą liczbę otwarć spółka odnotowała w woj. wielkopolskim (23), w woj. dolnośląskim (10), woj. śląskim (10), w woj. zachodniopomorskim (8), w woj. łódzkim (8)" - czytamy dalej.

Spółka jest właścicielem zdecydowanej większości gruntów i nieruchomości, w których zlokalizowane są sklepy Dino. W połączeniu z dobrze funkcjonującym modelem biznesowym umożliwiło to szybki rozwój sieci Dino na przestrzeni ostatnich lat i dynamiczny wzrost liczby sklepów ze 111 w 2010 roku do 718 sklepów na koniec września 2017. Supermarkety Dino zlokalizowane są głównie w zachodniej części Polski, w mniejszych miejscowościach, średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast i są zaopatrywane przez trzy centra dystrybucyjne: w Krotoszynie, Piotrkowie Trybunalskim i Jastrowiu, przypomniano.

Dino to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce. Spółka zadebiutowała na GPW w kwietniu 2017 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus