Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zarząd Wieltonu przewiduje dobre perspektywy w okresie najbliższych 2-3 lat

Udostępnij

Na początku przyszłego roku WLT (WIELTON) powinien uruchomić zakończone już inwestycje, czyli trzy linie spawalnicze do ram, linii lakierniczej i nowego magazynu wysokiego składowania. W I kw. 2018 r. zostanie oddana linia nr. 4 do spawania skrzyń wywrotek w nowo wybudowanej hali spawalni, a w kolejnym kwartale dwie zautomatyzowane linie do spawania belek głównych ram naczep.

"Nakłady inwestycyjne Wieltonu w tym roku wyniosą powyżej 40 mln zł, a w kolejnym powinny wzrosnąć do 45-50 mln zł, oczywiście nie licząc ew. akwizycji" - powiedział wiceprezes Tomasz Śniatała podczas konferencji wynikowej.

Spółka przygotowuje również budowę fabryki naczep i przyczep chłodniczych, na którą uzyskała już dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) w wysokości 44% sumy 20 mln zł kwalifikowanych wydatków.

Backlog Wieltonu, rozumiany jako zamówienia w realizacji i zrealizowane, wyniósł 12 913 szt. na koniec III kw. 2017 r. wobec 10 191 szt. rok wcześniej, poinformował prezes Mariusz Golec.

"Nasz backlog wynosi około 3 miesiące. Na koniec III kw. br. wynosił on 12 913 szt., czyli niemal tyle, ile wynosił w całym 2016 r, kiedy osiągnął 13 714 szt. Przykładowo, tylko w październiku przybyło nam blisko 1 tys. zamówień. Pokazuje to bardzo dobre perspektywy sprzedaży na wszystkich rynkach" - powiedział Golec podczas konferencji wynikowej.

Wzrostowi efektywności sprzedaży sprzyja bardzo dobra sytuacja na głównych rynkach w perspektywie najbliższych 2-3 lat, w tym bardzo dobra kondycja rynku rosyjskiego.

Wielton to największy producent i sprzedawca naczep i przyczep w Polsce, a w Europie jeden z wiodących graczy tego sektora. Spółka zadebiutowała na GPW w 2007 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 198 mln zł w 2016 r.

 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus